Varför tappar klienten kontakten med PMS hela tiden?

Hej! Har kört Plex ca ett år och gick över från XBMC och allt har flytit på bra och är jättenöjd fram tills nu! Två problem som uppenbarats sig dom senaste 3 månaderna som verkligen är irriterande:

1. Ofta, minst en gång per dag så verkar det som klienten och PMS tappar kontakt med varandra. Plötsligt så ser jag inget av mitt content från PMS i klienten. Om jag då startar om PMS så fixar det sig, ett tag för att sedan bli problem återigen. Det jag sett (i snabbvalsmenyn för PMS i OS X) är att ibland står PMS och "scannar" av filer när detta fel uppstår. Vet inte om det har något samband. Det konstiga är dock att jag har haft samma inställningar sedan starten. Problemet kan uppstå när som helst. 

2. Det jag också upptäckte igår är att över 50% av mina covers till filmer, dvs metadata är helt borta när jag kikar på biblioteket i klienten :)

Som sagt, börjar bli ett irriterande problem. Har postat detta i Plexgruppen på Facebook men ingen verkar veta någon lösning på detta. Har dock sett att andra har samma problem.

Vora kalas om någon kan ge råd om hur jag kan fixa, framförallt det första problemet?

Så här ser min set-up ut:

PMS och Klient körs på samma burk, en Mac Mini 2,5 GHz dual-Core Intel Core i5 med Mavericks.

Både PMS och klient är av senaste versionen enligt dags datum!

1:an låter nätverksrelaterat. Jag skulle se över hur ditt nätverk ser ut. Du nämner väldigt lite kring om klienten, version etc, och om servern är på samma LAN eller ej, t.ex. Men om vi utgår från att det är på samma LAN så kanske det är trådlösa som spökar..

2:an .. är det samma om du tittar i en webbläsare på en dator t.ex. eller är det bara på just den klienten?

1:an låter nätverksrelaterat. Jag skulle se över hur ditt nätverk ser ut. Du nämner väldigt lite kring om klienten, version etc, och om servern är på samma LAN eller ej, t.ex. Men om vi utgår från att det är på samma LAN så kanske det är trådlösa som spökar..

2:an .. är det samma om du tittar i en webbläsare på en dator t.ex. eller är det bara på just den klienten?

Versionen står ovan, det är den senaste versionen just nu! Servern är på samma LAN. Har svårt att tro att det beror på min TimeCapsule (där filmerna stramas i från) eftersom samma filmer kan stramas via ATV när inte Plex på min Mac mini fungerar. Dessutom har detta fungera ypperligt tills för någon månad sedan. Sedan finne det ytterligare en anledning så får mig att utesluta det trådlösa eller Timecapsule, när jag startar om PMS så fixar det tills sig. Uppenbarligen så är det något som är fel i PMS?

Angående 2:an, japp om jag tittar i webbläsaren så ser jag exakt samma, dvs jag ser inte heller omslagen där. Dom verkar dom bortblåsta :(

Jag har samma problem på 1:an. Jag tror det är en korrupt xml-fil. Jag skulle prova att ta bort alla utdelningar, och sedan lägga in dem på nytt. Jag ska själv testa det någon dag...

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.