[REL] NPO (Nederlandse Publieke Omroep)

@“vdwaalbram@gmail.com” said:
Ja dan werkt het Indd wel alleen op me Android bij werkt niet.
Probleempje in de app?

Iemand die een iPhone heeft met de app. En iemand die al eens geprobeerd werd heeft op Android mobiel? Enige consistente die ik zie zijn de NPO plugin en de android tv app.

Ik heb sinds kort een Sony Android TV en heb daarop de Plex client geïnstalleerd en inderdaad is er geen geluid bij de NPO plugin. Ter vergelijk, de NOS plugin werkt wel correct. Voor NPO val ik voorlopig terug op de app op Roku.

Hier ook met mij Amazon Fire stick (gebaseerd op Android). NPO werkt goed op mijn Roku device maar niet via mij Amazon Fire stick. Sander, als je hulp nodig hebt om te debuggen dan laat mij dat graag weten, zou graag willen helpen en dit fixen. Groetjes, Ivo Janssen / Austin TX, USA.

Zoals eerder aangekaart is dit niet iets wat ik echt kan oplossen in de code van de plugin, het is iets Android specifieks. Voor nu heb ik een extra optie toegevoegd om te proberen de server te forceren om te transcoden (aangezien het probleem dan omzeilt wordt). Deze update is via de Plugin Directory verspreid. Een herstart van de Plex Media Server is mogelijk nodig om de nieuwe hieronder beschreven optie zichtbaar te maken.

Om deze optie te activeren klik je op het tandwiel icoontje van het kanaal (deze kun je bereiken via de Plex web client):

Daarna “Force Transcode” aanvinken en de instellingen opslaan:

Tandwiel icoontje voor het kanaal heb ik niet op mijn Android TV. Wel een kan ik op het desbetreffende NPO programma zelf bij het tandwiel iccontje kiezen voor “Convert Automatically”, hetgeen ook het gewenste resultaat heeft. Ben benieuwd wat de reden is dat Android audio problemen geeft en andere devices blijkbaar niet…

@lvanhelden said:
Tandwiel icoontje voor het kanaal heb ik niet op mijn Android TV.

Plugin instellingen kun je alleen benaderen via de web client van Plex.

Edit: Een herstart van Plex Media Server is misschien nodig om de update te laten werken.

Daar had ik ook eerst gecheckt, maar zag het niet. Ik was vergeten de Plex Server te restarten. Nu zie ik hem wel; en het werkt.

Ik kan me haast niet voorstellen dat dit de oplossing is. Een userAgent opnemen in een MediaContainer (tegenwoordig ObjectContainer overigens) werkt wellicht nog in hele oude Plex clients (zoals Plex Home Theater en z’n voorganger), andere clients negeren dit bij mijn weten volledig. Het zou ook niks uit moeten maken, want in een schone installatie werkt ook de plugin gewoon out of the box.

Welke versie(s) van Plex Media Server en welke clients (en versies) gebruik je?

Heel vreemd, het werkte pas weer nadat ik het had toegevoegd, maar naar aanleiding van je reactie heb ik m net weer uitgecommentariseerd en het werkt nog steeds.

Iemand nog meer problemen? Heb Plex geupdate naar versie 1.14.0.5468, dat had ik wellicht beter niet kunnen doen :wink:

RTL-XL plugin doet het ook niet meer, zal vast gerelateerd zijn.

Ik krijg geen noemenswaardige foutmeldingen in de LOGS, behalve deze:
Media part has no streams - attempting to synthesize
(com.plexapp.plugins.npo.log)

De IOS app zegt :
Couldn’t create the playback session for this item"

PlexWeb zegt:
Er ging iets mis bij het afspelen van

Fout code: s1001 (Netwerk)

/edit
Kwam erachter dat deze branch:

wel werkt in PlexWeb… Maar niet op mijn ATV4 of iPad/iPhone…

/edit2:
Herstart van PMS en alles doet het weer op elk device. Ook RTL XL doet het ineens weer :confused:

Bij my update de inhoud van NPO plugin niet meer. PMS herstarten helpt niet, ook niet de hele server rebooten. Ik ging ervan uit dat de Plugin niet meer wordt onderhouden gezien het beleid van Plex mbt tot plugins, maar misschien kijkt er nog iemand naar? (Sander?)

Bij mij werkt het ook niet meer (in tegenstelling tot mij eerdere post)

Plugins waren al niet heel erg officieel, maar nu ze uitgefaseerd worden, worden ze eigenlijk ook niet meer onderhouden. Ik ga toch zsm proberen te kijken of er nog een update voor deze plugin gemaakt kan worden!

Dat stel ik in ieder geval zeer op prijs. Ik hoop dat Plex nog van gedachte veranderd mbt tot de Plugins, of in ieder geval een redelijk alternatief zal bieden in de toekomst.

Dit lijkt aan de NPO te liggen. De JSON query voor bijvoorbeeld het Jeugdjournaal retourneert de 21 November als de meest recente.

Wellicht dat de NPO zijn API’s heeft aangepast maar ik kan maar weinig documentatie vinden.

Ik vraag me af of het nog loont er effort in te steken. Ik zie net dat Plex de plugins heeft verwijderd uit de Roku app versie. Dat was degene die ik het meest gebruikte. Ik heb ook nog een Android TV, maar de Plex app daarop is een lachtertje, die werkt maar sporadisch. Ik vermoed dat ik maar weer NPO op een klein schermpje (iPad) moet gaan kijken. Jammer van de tijd die is geïnvesteerd in Plex. Ik zal nu ook naar een alternatief moeten gaan omkijken.

De API is verouderd en blijkbaar niet meer onderhouden.
Voor KODI is een geupdate plugin beschikbaar met daarin de nieuwe API’s en een werkende API key.

Zie

Dus mocht iemand al tijd hebben :slight_smile:

3 Likes

Deze had ik ook gevonden in mijn zoektocht naar waarom de NPO app in Plex niet meer werkte.
Mijn kennis gaat helaas niet diep genoeg om dit toe te passen in de Plex app.

@sander1 Zag dat je 29 nov aangaf dat je er wellicht naar gaat kijken, als ik ergens bij kan helpen (testen o.i.d.) dan doe ik dat graag! App werd hier thuis érg gewaardeerd!