[Channel] Uitzending Gemist

deel 1
Eindelijk daar is die dan! De nieuwe versie van de Uitzending Gemist plug-in voor Plex. Ik ben erg aardig mee aan het sleutelen geweest en er zijn een aantal leuke dingen in de plug-in bij gekomen. Als eerste is het nu mogelijk om te **zoeken** naar video's van Uitzending Gemist, ook is het mogelijk om video's te bekijken uit bepaalde genres of van verschillende omroepen. En de items van 'Moet je zien' welke op de beginpagina van de Uitzending Gemist website staan zijn nu ook te vinden in de plug-in.

Zoals je misschien wel gemerkt hebt als je naar de zender categorie gaat duurt het aardig lang voordat hij alle honderden series in heeft ingeladen, als je er veel door de plug-in heen gaat en steeds weer moet laden, kan dit op het laatst erg vervelend worden. Daarom worden de items nu gecached, dat betekend als je ze één keer hebt geladen dan worden ze een uur lang bewaard en zal het dus stukken sneller laden! Dit wordt nu met meerde gedeeltes in de plug-in gedaan, dus de snelheid van de plug-in is erg verbeterd met deze update.

Ook is het nu mogelijk om tot 30 afleveringen terug in de tijd van een bepaalde serie te bekijken, dit zal de komende tijd verhoogd worden zodat alle afleveringen die op Uitzending Gemist beschikbaar zijn te bekijken zullen zijn in de plug-in.

Nou ik zal jullie niet langer ophouden, ga de plug-in installeren en proberen zou ik zeggen, succes!

**Changelog versie 0.3**

**Bekende problemen**
- Als de computer uit de slaapstand wordt gewekt en de Uitzending Gemist plug-in staat nog aan, kan het zijn dat de afleveringen niet meer worden geladen. Een restart van de plug-in is dan vereist. Dit i.v.m. de cookie van de Uitzending Gemist die wordt geladen als de plug-in wordt opgestart, deze is namelijk dan verlopen.

Op de hoogte blijven van de Uitzending Gemist plug-in voor Plex? Volg de wijzigingen op de [Github](http://github.com/mahoek/plex-uzg/) pagina. Hebben jullie nog ideeen voor de Uitzending Gemist plug-in? Of heb je fouten gevonden? Lukt het niet? Meldt het hier of stuur een prive-bericht en ik probeer zo snel mogelijk te reageren. Veel plezier ermee!

**Let op: nieuwer topic over UZG [hier](http://forums.plexapp.com/index.php/topic/39780-uitzending-gemist/)!**

Goed werk!

Wat heb je precies voor ogen met deze plugin? Moet het het zelfde worden als XOT Uzg? Dus ook meerdere zenders?

Het wordt een plug-in die alle video’s die op Uitzending Gemist staan moet kunnen bekijken. Dat Nederland 1, 2 en 3 er tussen staan, op de website van Uitzending Gemist heb je verschillende secties, waaronder ook Nederland 1, 2 en 3 die filmpjes kun je met deze plug-in ook bekijken.

Dank Matthijs! Ziet er zeer goed en veelbelovend uit.

Werkt veel sneller dan de eerder aangehaalde XOT Uzg.

Nog even mijn 2 centjes (vanuit esthetisch oogpunt):

• ik zie op dit moment nog geen ‘thumbs’ van de verschillende zenders en series/programma’s; zit dit nog in de planning?
  • is er een mogelijkheid om aflevering/programma info toe te voegen aan de plug-in?

Zat hierbij ook te denken aan datum van uitzending (vnl handig als er meerdere afleveringen in de afspeellijst staan.

NB: Ga je hem al toevoegen op de Niet-ondersteunde plugins sectie?

Ik ben wel van plan om er nog programma en aflevering informatie bij in te zetten als dit allemaal gaat lukken. Ik ben pas begonnen met het programmeren van deze plug-in en python, dus het is allemaal nog wat uitzoeken.

[s]Ik zal ook proberen om hem binnenkort aan de Wiki toe te voegen.[/s] Gedaan!

Supercool!

Matthijs,

Dat werkt inderdaad erg lekker snel, veel sneller dan UZG.

Wat me wel opvalt is dat speciale karakters zoals “&” nog als “&” worden afgebeeld.

Ook een zoek functie zou mooi zijn.

Helaas is mijn kennis van Python nihiel, dus meehelpen zal wat moeilijker worden.

Dat klopt inderdaad omdat Plex sommige tekens niet wou weergeven heb ik dit eerst als oplossing gebruikt, ik zal dit nog wel proberen uit te zoeken. Ook de zoekfunctie zal er zeker komen.

Bedankt voor de positieve reacties.

Waarom kies je alleen voor NL1, NL2 en NL3? geen SBS enzo?

Ik wil trouwens best wel helpen. Ik was toch al van plan mij te verdiepen in Phyton.

Omdat ik daar losse plug-ins voor wil gaan maken later (als niemand me voor is), eerst deze maar eens klaar.

Werkt al best aardig, ik hoop dat dit een vervolg krijgt.

Ik ben gister en vandaag ook weer druk bezig geweest. Heb de plugin van een nieuw 'design' voorzien, je kunt nu oudere afleveringen bekijken van een serie, je ziet informatie over de serie en een thumbnail.

**Preview**
![post-4708-1239311818.jpg|690x417](upload://8YNuVTzMEIOS1nWWbdO0r5YcvQF.jpg)

Deze versie is denk ik op zijn vroegst pas volgende week hier te downloaden, omdat er nog wel aardig wat bugs te fixen zijn.

Groeten,
Matthijs

Ziet er heel mooi uit Matthijs, bedankt voor je vele werk wat je erin stopt. Het wordt door mij in ieder geval zeer gewaardeerd.

Ok, duidelijk.

Super !

Ben benieuwd naar het eindresultaat. Is een aangename verandering :smiley:

Geweldig! dankjewel!

Ziet er erg goed uit Matthijs! Ga zo door. Heel klein dingetje: in mijn video’s sectie heet de plug-in ‘Uizendinggemist’ (de t ontbreekt). Mogelijk heb je dit al verholpen in de versie waar je nu aan werkt. Zo ja, dan heb ik niks gezegd :slight_smile:

Ziet er allemaal heel fraai uit!

En hopelijk kan deze plugin binnenkort dan ook een plaatsje in de App store krijgen zodat we automatische updates krijgen. Denk je dat het beter is om de plugin van de grond af aan op te bouwen dan om mogelijk een fork van de code van die XBMC XOT-UZG te maken? Ik heb natuurlijk geen idee wat de verschillen zijn tussen het Plex framework en wat XBMC biedt.

Misschien een rare vraag maar hoe kan ik deze ‘plugin’ installeren. Krijg een “bundel” maar installeer ik die en ook waar installeer ik die?