s4u.se svenska undertexter agent

Samma här, den dyker upp i PMS men verkar inte få fatt på några undertexter.

Du får ett exception av någon anledning.

<br />
2011-11-08 20:08:12,667 (ac0) :  CRITICAL (core:315) - Exception in the update function of agent named 'S4u.se', called with guid 'com.plexapp.agents.imdb://tt1321861?lang=sv' (most recent call last):<br />
  File "C:\Users\Jimmy\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\Framework.bundle\Contents\Resources\Versions\2\Python\Framework\api\agentkit.py", line 889, in _update<br />
    agent.update(obj, media, lang)<br />
  File "C:\Users\Jimmy\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\s4u.se.bundle\Contents\Code\__init__.py", line 47, in update<br />
    subtitleResponse = GetFixedXML(url) # to get XML for search result<br />
  File "C:\Users\Jimmy\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\s4u.se.bundle\Contents\Code\__init__.py", line 181, in GetFixedXML<br />
    return XML.ElementFromString(xml, isHtml)<br />
  File "C:\Users\Jimmy\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\Framework.bundle\Contents\Resources\Versions\2\Python\Framework\api\parsekit.py", line 276, in ElementFromString<br />
    return self._core.data.xml.from_string(string, encoding = encoding)<br />
  File "C:\Users\Jimmy\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\Framework.bundle\Contents\Resources\Versions\2\Python\Framework\components\data.py", line 144, in from_string<br />
    markup = str(string).encode(encoding)<br />
TypeError: encode() argument 1 must be string, not bool<br />

Det verkar vara ett programmatiskt fel, så Erlis måste tyvärr svara på detta.

Hade samma problem förut. Vill minnas det berodde på fel version av Framework.bundle. Efter att ha rensat upp och säkerställt jag hade de senaste av alla Plugins försvann felmeddelandet för mig.

Någon som fått detta att fungera på en pms som kör på en readynas ?

Har försökt genom att lägga in paketet men det vill inte fungera, om någon har lyckats så förklara gärna hur ni gick tillväga.

Har lyckats både installera och kryssa i att den ska användas i media servern. Scannat om mina filmer också, men hur är det tänkt att jag ska se ifall den hittat något? Har testat med en film jag vet har undertexter på s4u (Burn after reading) men efter omscan så blir det ändå inga tillgängliga.

Ser inget vettigt i loggen heller, mer än en massa

Nov 22, 2011 14:09:27 [0xb0bad000] DEBUG - Request: GET /:/plugins/com.plexapp.agents.s4u/messaging/function/X0FnZW50S2l0OlVwZGF0ZU1ldGFkYXRh/Y2VyZWFsMQoxCmxpc3QKMApyMAo_/Y2VyZWFsMQoxCmRpY3QKNwpzMgplbnM0CmxhbmdiMXM1CmZvcmNlbnMxMApwYXJlbnRHVUlEczUKTW92aWVzMTAKbWVkaWFfdHlwZXM0CjMwOTRzNApkYmlkczQzCmNvbS5wbGV4YXBwLmFnZW50cy5pbWRiOi8vdHQxMTI1ODQ5P2xhbmc9ZW5zNApndWlkczcKMTEyNTg0OXMyCmlkcjAK [127.0.0.1] (1 live)

Kasta upp hela s4u-loggen. Hela loggen bör heta typ: com.plexapp.agents.s4u.log (eller något liknande) och bör ligga i ~/Library/Logs/PMS Plugin Logs/ (det är sökvägen på Macen iaf)

Here we go!
För övrigt så kollade jag av en slump på api.s4u.se och noterade att api-key:n som kommer med s4u för Plex är en demokey som expire:at (svengelska!). Fixade det iaf via preferences.
Kanske skulle vara smutt att fixa en officiell?

Ser att den kastar en exception i Framework.bundle, något i stil med "TypeError: encode() argument 1 must be string, not bool"
Kan tyvärr inte python bra nog för att fixa själv :)

Kan det vara så enkelt att det är errorn man får ifall den inte får några träffar? För när jag testar url:en den söker med så blir det helt enkelt så att den inte får några träffar.

Det är inte omöjligt. Men jag skulle gissa att det är något annat fel. Anledningen till att det inte funkar är helt korrekt att det kastas ett exception. Utvecklaren av agenten måste nog kasta ett getöga på varför detta händer. Kan vara så enkelt att siten har kodats om en gnutta. Eller rättare sagt API:et.

Ändrade lite:

def GetFixedXML(url): # function for getting XML in the corresponding URL
xml = HTTP.Request(url)
# Log("xml in GetFixedXML = %s" % xml)
return XML.ElementFromString(xml)

Nu funkar den.
Tidigare var det

def GetFixedXML(url, isHtml=false): # function for getting XML in the corresponding URL
xml = HTTP.Request(url)
# Log("xml in GetFixedXML = %s" % xml)
return XML.ElementFromString(xml, isHtml)

Men per: http://dev.plexapp.com/docs/api/parsekit.html så ska det inte vara någon isHtml med.

GetFixedXML-funktionen ser lite skum ut, vet inte om det är pga work in progress. Pratade lite med Johan, borde lira bättre nu.

Sedär. Han hann redan posta svaret :slight_smile:

Gott jobb. Funkar det bättre för dig nu?

Ja, det funkar som det ska nu.
Jag verkar ju ha åkt på samma problem som witts före mig, däremot så hjälpte inte en uppdatering av Framework, den hade jag redan senaste av (190.2589).
Förstår inte varför inte fler åker på detta, om det är något magiskt fel på min installation eller vad :)

Såg inget svar på detta, men s4u-pluginen matchar först på filnamn, om det inte blir någon match så går den på katalognamn och sist på imdb-id.

Så, en uppdatering till en giltig api-nyckel hos s4u och sen det här som jag sprang på om jag inte har en unikt trasig installation då, så är ju den här pluginen helt galet bra :)

Vilken fil är det som ska ändras, s4u-plugin? Vad för editor ska man i så fall använda?

Hej, i filen s4u.se Metadata Agent (Svenska undertexter).bundle så finns det flera filer, en av dom ska ändras. Den som ligger i Contents/Code/ och heter __init__.py

Enklast är nog om jag langar upp den färdiga ändrade __init__.py här. Så får någon skrika på mig om jag ska ta ner den.

Hela sökvägen (på mac) är då ~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/s4u.se Metadata Agent (Svenska undertexter).bundle/Contents/Code/ där ska du ersätta den befintliga __init__.py med __init__.py.txt jag bifogar här, glöm inte att byta namn på den till __init__.py. IFALL du ser samma fel i loggarna som jag gör då, annars är något annat fel.

Kalas, tack. Jag visste inte att bundles också var package… :slight_smile:

Tjena! Skitbra plugin! Tror jag i alla fall, har inte fått den att funka än :slight_smile:

Nån som har lust att kolla på min s4u.log? Får nåt fel i “ValidatePrefs”, men hittar ingen sån funktion i koden?

Har i och för sig ändrat API KEY till den testnyckeln som nämns på s4u’s API-sida, kanske är det som är problemet?

com.plexapp.agents.s4u.log.txt (33.7 KB)

Hej!

Beundrar er kunskap! Sitter själv och är väldigt novis på Plex! Jag har laddat ner s4u men får bara upp: det finns inget program förvalt att öppna dokumentet"s4u.plexapp"! Vad gör jag?

Kan inte säga att jag vet vad felet är, men det vanligaste felet jag får då jag bråkar i python-filer är att jag glömt hålla ett öga på "tabbarna". Alltså kan någon indentering blivit fel?