s4u.se svenska undertexter agent

Jag får inte heller pluginen att fungera.

Lagt in den, kryssat för rutorna att den skall användas, kollade att api nyckeln stämmer men den startar inte ordentligt.

http://dl.dropbox.com/u/24116/com.plexapp.agents.s4u.log

Förslag?

Fick installera om hela Plex eftersom den inte laddade ner metadata till Tv serierna.

Nu när jag förösker lägga in denna plugin så vet inte macen hur den skall öppna den.

Jag ladda ner s4u app. dubbelklickar på den för att öppna. Den frågar vad jag skall öppna den med och jag har provat både plex client och PMS. Men det fungerar inte. Vad skall man göra för att göra det rätt?

Enligt den där loggen (om jag inte ser fel) så har pluginen startat alldeles utmärkt. Vad får dig att dra slutsatsen att den inte startar ordentligt?

Hmm, undrar om Plex installer helpern bara följde med pre-Laika-versionerna. Hmm. Enklast är nog fasiken om Erlis eller någon annan gör denna som en bundle istället. Eftersom vi nu har fler plattformar än bara OSX så tror jag hursomhelst det är melodin.

Inget jag kan göra för att få in den så länge tills de gjort en bundle?

Jag kan utan problem få unsupported app store att fungera. Så bundle fil vore toppen.

Förstår inte varför den uppladdade popnapsi filen är bundle på en gång istället för att packa upp, döpa om. Nått blir galet för mig där oxå så jag får inte in någon alternativ undertext agent.

Ah, ser att Erlis uppdaterat första posten i denna tråd. Den andra länken i den posten är bundle-filen. Ladda hem den och lägg den i "Plug-ins"-mappen och starta sedan om PMS. Så ska den dyka upp.

Aha så sant. Blev lurad då det stod "Alla andra format" Nu syns den i PMS, och den hittade även texten i den film jag testade. Kanoners :-)

Trenger jeg gjøre noe annet enn å legge inn den nye bundle-mappen? Må jeg f.eks. fortsatt endre hvis jeg vil ha den til å finne norske tekster?

Om du använder Windows eller Linux så måste du fortsatt ändra text-filen. Web Media Manager måste uppdateras för att man ska kunna ändra lands-inställningarna inne i Media Manager.
Och nej, det enda du behöver göra är att lägga in bundle-filen i Plug-ins-mappen.

Web Media Manager? Tenker du på brukergrensesnittet til PMS for Windows (i browseren)?

Takk for all hjelp!

Jepp! Web Media Manager fungerar på alla plattformar, även OSX. Klicka på denna länk ifall du sitter på maskinen som har PMS installerat: http://127.0.0.1:32400/manager

Det hade varit ännu bättre.

http://www.herfree.com/avatar2.jpg

Går det att ordna så det finns ett val för att söka efter subtitlar även fast man redan sökt in filmen/serien i systemet?

Det är ofta som man lägger över en serie, där det inte hunnit komma några subtitlar ännu, och denna plugin/agent söker endast då man uppdaterar metadatan.

Min fundering är därför, kan man ordna på webb-manager, att det finns under inställningar att söka efter subtitlar till samtliga objekt i en sektion som inte redan har en undertext…

Eller om man kan göra så att den kontrollerar var gång den söker efter nya filer.

Jag undrar detta också. Nya TV serier som laddas ner har inga undertexter. Några dagar efter avsnittet har släppts finns undertexter men dom laddas inte ner automatiskt.

Vad kan man göra åt detta?

halloj!

nu är jag här igen med ett litet problem.

jag försöker installera appen s4u.se jag har två clienter, en macbook pro och en mac mini som min PMS ligger på.

jag laddade ner s4u.se ifrån wiki:n och det är version 1.1 och på min macbook pro går det bra att installera den men inte på min mac mini.

jag har även en PMS på den bärbar datorn men inget media anslutet, jag har använt det för att laborera lite. som sagt på macbook pro:n går det att installera appen och när jag höger klickar på appen så har den plex plugg in installer som förvalt program, men det finns inte på min mac mini. hur går jag till väga för att fungera??

JAg får inte längre hem några undertexter, nån som kan ha en ide om vad som hänt?

Pluginet syns i val på biblioteket så jag förstår inte varför den inte hämtar nya texter när jag lägger till nya avsnitt av serier?

Jeg ser ofte ut til å få spanske tekster lastet ned, men skjønner ikke hvorfor. Noen ide?

Dette er alt som står i filen:

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?><br />
<PluginPreferences><br />
  <apiKey>67ReewPmm45Expo</apiKey><br />
</PluginPreferences>

Skal det ikke står noen language code eller noe også? (Kjører PMS på Windows)

Hej!

Jag har ett väldigt skumt fel med denna agent (kör windows 7 64 bit).

När jag lägger in tex en tv-serie så laddar den hem undertexter utan dröjsmål, hittar med samma namn

som video-filen med tillägget att den petar in sv i namnet. Men tyvärr så fungerar inte textningen i plex.

Testar jag köra filmen i vlc så funger det, kör jag i android (telefonen mot plex-servern) fungerar det

men inte i windows-klienten. Jag kan bläddra mellan undertext-språk med L-tangenten men när jag väljer

svenska så visas ingenting.

Om jag laddar ner samma under-text manuellt från s4u så fungerar det utmärkt.

Märkligt är också att den automatiskt nedladdade och manuellt nedladdade får olika storlek (40k mot 38k)

där den automatiska är den större. Öppnar jag filerna så är innehållet exakt lika.

Någon som har en ide vad som pågår här egentligen.

/Bjornis

Upptäckte nyss att den visar den automatiskt nedladdade undertexten men det den gör

är att den visar hela undertextfilen på en gång så fort filmen/serieavsnittet startar.

Alltså alla undertextfraser visas 1-2 sekunder in i filmen, det verkar som tidsstämplarna

inte fungerar.

Någon som har tips eller ide på vad som försigår?

/Bjornis