Någon som har en lösning på detta?
vill att jag bara ska behöva typ trycka på “s” för att få fram sökrutan ist för att krångla till det!
Hmm… förstår tyvärr inte vad du menar. Det finns ingen sökfunktion i Plex ännu (vad jag vet). Eller syftar du på något annat?
Joo, om du är inne i biofilms sektionen sen får du upp den här sida vyn där du byter vyer (listvy, väggvy osv) där finns det en knapp som heter sök nu vill jag bara komma åt den lättare :)
Se på rackarn. Efter dryga två år i Plex så hittar jag fortfarande nya saker 
Det är utan tvekan så att det bör gå skapa ett Sök-objekt i huvudmenyn, men det kräver en bättre “skinning artist” än mig. Och jag törs nästan lova att ingen av utvecklarna skulle orka ta sig tid att fixa till det då det nu börjar vara extremt nära tills PlexNine släpps i en första Alpha-version publikt (jag kör alpha 6 och det börjar vara riktigt stabil).
du borde kunna lägga till “s” i din keymap.xml
Hehe, som går till vad? Det är det som är problemet, 's' gör ingenting idag (eller rättare sagt så gör 's' något annat än tar upp sökfunktionen iaf). Han vill att 's' ska öppna upp sökfönstret (eller som jag föreslog lägga det som ett objekt i huvudmenyn).
Om du kan binda funktionen till en knapp i huvudmenyn så borde du lika gärna kunna binda det i keyboard.xml i stil med:
Absolut, helt klart. Problemet är att jag är inte grym nog att veta vad han ska binda den till. MediaStream-koden är en jäkla djungel. Det är med risk för eget liv man glider in i den koden.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.