Hej alla glada PLEX’are!
Precis som rubriken låter så har jag lite problem med vissa filmer som inte hittas på IMDB.
Ungefär hälften av mina filmer hittades och blev rätt enligt IMDB. Såklart har det med namnet på mappar osv att göra.
Vissa kan jag guida rätt genom att försöka göra en ny sökning, sen skriva in filmnamnet själv. Då hittar de rätt till ■■■■.
Men, det är långt ifrån alla filmer det finns möjlighet att göra så med.
Kanske finns det någon hemlig liten inbyggt funktion där man kan skriva in filmnamnet snabbt och enkelt och söka efter det på IMDB.
Någon som har tips? Jag har letat runt på forumet, samt googlat en del. Men inte lyckats hitta något bra svar ännu.
Tack på förhand!
(ps. måste bara tillägga att PLEX är helt underbart, det i kombination med en ny Mac Mini! Vi får hoppas den kommer snart!)
EDIT!: Har hittat lite mer information här i denna tråden. Får se om det lyckas lösa min problem
http://forums.plexapp.com/index.php?showtopic=3700
Det finns en kontextmeny som kommer upp ifall du håller ned "Play/Pause"-knappen på din Apple Remote. Välj "Uppdatera" där (Ifall du kör svenska GUIet av Plex). Om IMDB returnerar flera möjligheter på filmer så kommer det dyka upp en lista av filmer då. Så då är det bara att välja rätt film.
Annars finns det en annan kontext-meny som dyker upp ifall du håller ned "Menu"-knappen på din Apple Remote om du har en film markerad. Där finns "Ändra titel". Kan fungera. Gissar att du behöver köra en "Uppdatera" efter att du ändrat titeln.. men är ej säker (sitter inte vid mitt kära Plex just nu tyvärr...
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.