TV4Play

Postade just om ett problem med SVT Play, men nu upptäckte jag att TV4 Play inte fungerar heller som det ska. Jag öppnar en kategori, Nöje och humor till exempel, sedan väljer jag Parlamentet, då händer ingenting. Nån som vet något om detta också?

Hmm. Vad säger TV4 Play log-filen om det problemet? Du hittar log-filerna i ~/Library/Logs/PMS Plugin Logs/

Bifogar min logg, den visar som förväntat HTTP 404, så TV4 lär ju ha ändrat något.

Mvh;

/jb

Skapa en ticket här https://plexapp.lighthouseapp.com/projects/31804-plex-plug-ins och skriv in vad som är problemeet (på engelska) så kan nog Sander fixa det.

TV4 har bytt path hos sig.

Har lagt upp en bugg om det: https://plexapp.lighthouseapp.com/projects/31804/tickets/660-tv4-has-changed-url-for-xml-data#ticket-660-1

Orkar ni inte vänta byt path i init.py som ligger i mappen: ~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/TV4 Play.bundle/Contents/Code

Nu verkar det fungera om man uppdaterar TV4:s app.

Finns ingen uppdatering av TV4:s app. Appen fungerar fortfarande inte. :S

Det var en begränsad bugg-rapportering ;)
Vad har du för Plex-version? Attacha TV4play-logfilen så ska jag/någon ta en ■■■■.

Du har rätt. En mer utförlig bugg-rapportering följer nedan.

Jag har Plex Version 0.9.1.1-83b93d4. Jag bifogar en av TV4play-logfilerna.

Det är två typer av fel jag upplever egentligen.
1. Vissa program går inte att öppna överhuvudtaget. När jag försöker gå in på "Så mycket bättre" till exempel så händer ingenting.
2. De program som går att öppna är instabila i samband med reklamen. Helt plötsligt kan bilden bli svart och ljudet försvinner. Jag måste avsluta (esc) och starta om programmet.

Tacksam för hjälp av er som inte upplever dessa problem.

Kanon. Kort svar: TV4 håller på att bygga om sina sajter och API:er. Jag GISSAR att det är problemet.

Längre svar:

Av vad jag kan utläsa av log-filen är att TV4 svarar att det inte finns några avsnitt av “Så mycket bättre”. Den ger ett klassiskt 404-felmeddelande.

Varför tror då Plex att det ska finnas? Well, TV4 har tidigare i koden meddelat oss att programmet finns i listan över alla program.

Låt me ge lite exempel. Gå till tv4play.se och försök hitta programmet “Så mycket bättre”. Jag misslyckades iaf. Den finns inte på sajten. Men API:et som vi fått av TV4 säger att det finns. Och då jag följer de länkar som finns i API:ets XML-svar så kan jag tillslut hitta mig fram till hela program. Så jag misstänker att pluggen använder sig av det som finns på sajten också nånstans. Men det är verkligen en chansning. Jag måste be Sander kolla på det.

Vi börjar med att requesta denna fil från TV4: http://wwwb.tv4play.se/?view=xml

Om du öppnar den filen i Firefox så kommer du se en lång lista över vilka program TV4 säger finns. Om du söker efter ordet “mycket” (utan citationstecknen) så ser du att programmet rapporteras från TV4 att det finns. Följ länkarna så ser du hur det hänger ihop.

Hos mig är TV4play helt tom. Ingenting syns mer än som skärmdumpen som bifogas visar.

Ligger felet hos mig eller har TV4play slutat fungera?

Hej,

När jag nyligen testade plex så fick jag inte heller tv4play att fungera. Började undersöka om det var något "enkelt fel".. Det verkar som om något har ändrats i plex för plugins.
Försökte lägga in lite debugutskrifter för att se vad som hämtades men allt verkar vara ok ifrån tv4s XML API. Jag modifierade parsningen av XMLen i pluginet och jag fick ut data när jag browsade program i plex.

Jag har aldrig tidigare jobbat med python och la bara några timmar på det men jag har kommit så långt att man kan browsa runt bland alla program och även starta klippen.

Det är en del specialfall som måste hanteras och parsning av datum som jag inte hunnit fixa. Sen kanske en del av mina lösningar inte är så snygga om man kan python. Vet inte vem som byggt pluginet men förhoppningsvis så jobbas det kanske på en uppdatering så att det börjar fungera. Det är iaf inget fel hos tv4.

Om någon har mer tid att titta vidare på det så kan jag skicka pytonfilen.

Mvh
Roberth

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.