Hej!
Har under en längre tid kört Plex på mina mac-datorer, iPhone och iPad och blev därför glad när den även dök upp som en app till min Samsung tv. Alla filmer och serier dyker upp precis som de ska och det är riktigt bra.
Det som jag dock inte får ordning på är undertexter, vilket känns lite tråkigt.
Filmer som jag spelar upp från t.ex min macmini presenterar undertexterna direkt, men när jag switchar över till Samsung app:en så dyker det inte upp någon undertext och jag kan inte hittat något ställe att aktivera dem på.
Kör senaste versionen av PMS (web).
Hoppfull och tacksam för hjälp.
har samma problem som du alla mina mkv bluray filmer med inbrönd text funkar inte heller .trodde dom skulle spelas upp med filmen .så som det gjorde när man hade sin macmini.
Rent definitionsmässigt så kan det ej hända. Alltså att inbränd text ej fungerar. Isåfall skulle inte filmen visas heller. Men jag gissar att det inte var så du menade. Det som förmodligen händer är att då undertexterna ska brännas in så går något snett.
Tyvärr vet jag ej vilka undertexter som ska stödjas i Samsung-appen som nu officiellt släppts. Har dålig koll på den klienten.
Däremot om du som sagt ställer in så att det blir transcoding varje gång så ska det fungera. Kan ni testa det?
hej igen filmen jag ahr som jag vill spela upp har swesub inbränt filmen går men det kommer inte upp någon text just på mkv filerna.
men spelar jag den i datan så kommer texten igång.
ska testa det du skrev senare idag ligger detta under inställningar i plex?
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.