US series volgen

Hallo allemaal,

Weet iemand misschien hoe je vanaf een NL locatie de US kanalen kan benaderen? (NBC, Hulu, etc.)

Van wat ik tot nu toe volg blijkt:

1. Het gaat je geld kosten voor het opbouwen van een Virtual Private Network (VPN) verbinding
  2. Het is niet zo eenvoudig als… het installeren van een Plex plugin, het vereist het nodige installatie/configuratie werk
  3. Mogelijk dat Hulu in de nabije toekomst geïntegreerd gaat worden in Plex en dat het dan werkt onafhankelijk van je locatie

Dat laatste haal ik uit hints die de Plex developers hier en daar op het forum laten vallen. Daarnaast, als je naar de hulu site gaat, lijkt het er op dat zij zelf ook proberen de juiste papieren (lees: rechten) rond te krijgen, zodat ze de dienst buiten Amerika ook mogen aanbieden.

Ik weet hoe het werkt, heb het namelijk ook.

Het gaat er om dat je een Amerikaans IP krijgt, en dat doe ik via UKiVPN (http://www.ukivpn.com/). Het kost me volgens mij iets van 8 euro per maand, en dan fake’t 'ie je IP. Daarna kan je de Hulu/Joost/enz. plugin installeren in Plex, en dan heb je toegang tot Amerikaanse series. Het is absoluut niet moelijk. IKiVPN levert een prima handleiding mee, en plugin installeren in Plex is zowat een kwestie van twee keer op ‘OK’ klikken.

Om eerlijk te zijn viel het me wel tegen. Je hebt vaak niet toegang tot alle afleveringen van een serie; slechts die meest recente, slechte kwaliteit, niet heel erg makkelijk zoeken, veel ‘onzin’ series/films. Ben tot de conclusie gekomen dat ‘gewoon’ downloaden toch fijner is.

Lijkt me overigens sterk dat Hulu in de huidige vorm internationaal gaat. Copyright-technisch e.d.

Is het niet veel handiger om de betreffende episodes te downloaden via de Newsgroups? Zo doe ik het ook. Ik volg zo ongeveer 20 series en het werkt eigenlijk prima :wink:

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.