Hejsan,
Är lite vilsen och behöver lite experthjäp.
Kör en Plex server 1.2.12 på windows mot en Panasonic tv och upplösningen suger minst sagt.
Ser att det finns diverse panasonic profiler i forumet och då jag läser ur server.log så står detta
Oct 01, 2013 22:26:49:569 [4024] DEBUG - No client DLNA profiles found, using only system profiles
Oct 01, 2013 22:28:10:290 [5816] DEBUG - Mapped client to profile Panasonic VIERA 3D TV using header Panasonic MIL DLNA CP UPnP/1.0 DLNADOC/1.50
Min TV TX-P50G30Y
Fråga 1.
Så vilken profil ska jag ta på forumet för att spela mina filmer i shysst upplösning samt ljud med såklart? (de vanligaste formaten duger gott)?
----vill görna kunna spola också om det går dvs. Undertexter, mja såg att det fanns en post som förklarade lite om detta så jag lämnar ddet öppet.
Fråga 2
Vart ska jag klistra in xlm koden samt vart finns filen på datorn? (hittar ingen info om detta på forumet)
Fråga 3
Är det någon mer stans jag ska ändra för att den inte ska ta generisk profil? (hittar ingen info om detta på forumet)
Här antar jag att den generiska är, se bifogad fil. Samt min info om TV från Device Spy
Tack på förhand //Mikael