vem använder min plex?

har delat ut min plex server till lite vänner och tänkte se om det finns någon funktion där man kan se vem/vart ifrån de tittats på film just nu? 

Jag ser att du är plexpass medlem.

Kanon då är det inte så krånligt nämligen.

Logga in på din server via plex.tv

Sedan när du är inne på den så uppe till höger och till vänster om settings iconen har du activities.

Där har du vem som spelar just nu. tyvärr tror jag inte man kan se history för tillfället. Någon får gärna rätta mig om jag har fel på den punkten.

Jag ser att du är plexpass medlem.

Kanon då är det inte så krånligt nämligen.

Logga in på din server via plex.tv

Sedan när du är inne på den så uppe till höger och till vänster om settings iconen har du activities.

Där har du vem som spelar just nu. tyvärr tror jag inte man kan se history för tillfället. Någon får gärna rätta mig om jag har fel på den punkten.

Det går bra att se history om man är beredd att investera någon timme med att sätta upp PlexWatch och PlexWatchWeb. Sök på forumet ifall du är intresserad av att dyka in i det.

Finns det möjlighet att kolla när en av sina vänner senast var inloggad på ens Plex? Eller det faller under PlexWatch?

Finns det möjlighet att kolla när en av sina vänner senast var inloggad på ens Plex? Eller det faller under PlexWatch?

Du bör kunna, i PlexWatch, se när en polare senast såg en film från dig ja.

Har använt mig av PlexWatch i snart ett år och det fungerar riktigt bra. Har det kopplat till Pushover på min iPhone (som sedan snackar med min Pebble) Får därför ett litet meddelande på min klocka varje gång någon i familjen eller vän ser något från min server. Ser vem och vad som spelas. Satte även igång PlexWatchWeb under gårdagen och det ser ut att fungera ok det också. Det ger lite mer statistik som kan vara lite intressant att ta del av. Lägger in tre skärmdumpar så ser ni lite vad som går att få bra.

Som Atrus säger så finns all information som behövs för att sätta igång dessa två lösningar i forumet.

- sorry, dubbelpost

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.