2-filiga filmer

Hej alla.

Jag är en nöjd Plexanvändare som har en undran.

När jag försöker titta på en 2-delad film t.ex. Watchmen/wmcd1.avi & Watchmen/wmcd2.avi så ser jag bara del 1?

Jag kollar i android-appen på min Galaxy S2 samt Galaxy Note.

Om jag kollar i PMS så ligger båda filerna i samma titel med en 2:a som markerar detta.

Hur gör jag för att se slutet?

Har jag missat något?

Måste jag dela upp filmen i två i PMS?

I övrigt en superb app!

//Mattias

I mappen Watchmen (2009) ska du ha två filer som heter Watchmen (2009) cd1.avi resp Watchmen (2009) cd2.avi

Har detta.

När jag klickar på filmen i biblioteket så jag kommer in och kan läsa om handlingen så står det 1h 52min. När jag sedan klickar på play så går den bara till 55min, dvs cd1. Den sista timmen går då inte att se… Som att den inte finns. Spolningslisten har sitt ■■■■ vid 55, precis som att filmen inte är längre…

I ditt exempel ovan så ser inte namngivningen korrekt ut. Har du döpt om dem så som jag skrev?

Japp. Fungerar bra på pc'n.

Kollade runt lite på nätet nu och har förstått att det inte finns stöd för flerfiliga filmer (stacked files) i Android-versionen.

Hoppas verkligen att detta kommer framöver.?!

Japp. Fungerar bra på pc'n.

Kollade runt lite på nätet nu och har förstått att det inte finns stöd för flerfiliga filmer (stacked files) i Android-versionen.

Hoppas verkligen att detta kommer framöver.?!

Tills detta blivit fixat så kan du alltid pröva att kombinera 'splittrade' filmer till en enkel fil i stället.

Detta kan göras snabbt och utan kvalitetsförlust för en del format med vissa verktyg.

De kodar inte om video-materialet, utan kombinerar bara de befintliga data-strömmarna utan ändringar.

Format == Verktyg:

AVI == VirtualDub

MP4 == MP4Box (del-projekt av GPAC)

MKV == MKV Merge (del-project av mkvtoolnix)

Jag använder själv dessa verktyg på mina Windows-maskiner, med gott resultat.

MVH: Ronald Andersson (aka: dlanor)

Jag har efterlyst en lösning på detta länge nu och det verkar som det aldrig kommer att komma någon heller.

dlanor: visst kan man göra som du, joina filerna med någon joiner...

MEN det genererar ett problem med subtitle filer istället.

Exempel:

cd1 undertextfil startar på 0sek och slutar på 60 min.

cd2 undertextfil startar på 0sek och slutar på 60 min. (eftersom det är en ny fil den ska spelas upp till.)

Innebär att du inte kan använda orginal undertextfilen utan en massa editerande av "timestamp" för textningen.

det är riktigt dåligt att detta inte tas på allvar utan en "fix" som joina filer föreslås.

Det vore roligt att få reda på varför det inte går utan en massa svammel om dittan och dattan...

// Hansa

Här är ett svar helt utan svammel: Anledningen är “enkel”. Det stöds inte i android klienten för att det är väldigt få med problemet och det finns andra funktioner vi vill lägga tiden på som många fler användare behöver.

Fungerade utmärkt för mig tills jag analyserade . Då försvann alla CD2. Vad ska jag göra.
Har raderat Plex på min Synology och installerat igen… Hjälper inte.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.