Uppdaterad idag Plex till Laika och det funkar än så länge ok. Även Media server uppdaterades. Kör allt på en Mac Mini. Skulle sedan även uppdatera Plex på min bärbara och imac:en, när jag uppdaterade Plex på den bärbara så uppdaterade jag även Media servern. Då fick jag helt plötsligt 2st Media server igång. Går det inte att uppdatera de andra Media serverna? Hur avinstallerar man en server?
Jag kan ha missförstått dig, men säger du att du har två stycken Plex Media Server-symboler i Finder-toppfältet brevid klockan? Eller menar du att i Plex-klienten så ser du flera mediaservrar?
Hej, har fått två st Plex media server symboler i finder fältet vid klockan, kan man stänga av den gamla? Lite fler frågor:
Jag brukar använda Plex appen till min ipod och ipad för att styra plex. Nu efter uppdateringen så funkar inte info knappen eller back knappen så bra. Jag kan trycka på info knappen och komma in i menyn och göra mina ändringar men jag kan inte komma därifrån längre…
Den automatiska uppdateringen av mitt bibliotek funkar heller ej längre.
Uppdaterings knappen i varje enskilt bibliotek funkar heller inte längre. Det funkar dock att uppdatera hela biblioteket.
Några lösningar?
Börja med att starta upp Plex 0.9.3.4, och gå in i Preferences och gå in i "Media Server" (eller vad den nu heter), stäng av "Always running". Starta sedan om datorn, och starta sedan bara igång nya Plex Media Servern som jag gissar att du laddat hem och lagt i "Applications". Testa sedan dina saker igen.
Hej, ledsen att jag inte har varit inne på forumet. Om jag nu har installerat över det föregående PLEX med Laika, hur gör man då?
Förutsätter att det valet är sparat i advancedsettings.xml eller guisettings.xml, men det går snabbare för dig att ladda hem 0.9.3.4 och gå in och ändra det än att söka igenom de filerna :)
http://wiki.plexapp.com/index.php/Downloads
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.