Acces is denied

DUTCH:

Goedenavond,

Sinds een paar dagen kan ik niks meer afspelen in de app van mijn samsung TV.
Op het moment dat ik hem open geeft hij aan ‘‘unable to connect to the plex website’’.
Ik kan niet via mijn gebruikersnaam inloggen, dan geeft hij aan ‘login failed’.
Ook handmatig het IP adres invoeren (gevonden op het remote access gedeelte) doet het niet, dan geeft hij aan ‘‘acces is denied’’. Ik heb niks veranderd in mijn modem en mijn provider is ZIGGO.

ENGLISH:

Good Evening,

I can not login to my plex with my Samsung smart TV. It worked flawless, but this popped up since a few days.
When i open the app it says ‘‘unable to connect to the plex website’’.
Also, when you want to login with my username it says ‘login failed’.
Last thing i could try was to manually fill in the IP Address i found on the remote access section, but then it says ‘‘Acces is denied’’. I haven’t changed anything and my provider for internet is ZIGGO.

Hallo, ik heb je post gelezen en kom tot de conclusie dat ik exact hetzelfde probleem ervaar.
Ik wil op mijn Samsung Smart TV via de PLEX app filmbestanden afspelen vanaf mijn Synology 215+ NAS.
Dit heeft heel even gewerkt, maar sinds kort is mijn PLEX server (mijn NAS dus) niet meer bereikbaar via de PLEX app op mijn Samsung TV. Ik krijg bij het starten van de app een pop-up te zien waarin staat: ‘Unable to connect to the Plex website’ Ook ik kan niet inloggen met mijn gebruikersnaam en geeft dan ‘login failed’
Na het handmatig ingeven van het IP adres krijg ik de melding dat dit niet lukt. De NAS (server) is wel bereikbaar, maar de toegang wordt geweigerd… Dit zou komen door de security settings. Maar ik heb alle instellingen in mijn firwall (van de NAS en de router) opengezet.
Heb jij het probleem inmiddels kunnen oplossen?
M.v.g. Martin
mail.martin(at)zonnet.nl

Kijk eerst of er een firmware update is voor je televisie en of je de laatste versie van Plex geïnstalleerd hebt. Door veranderingen in de beveiliging van plex.tv zijn er wat zaken veranderd. Zie https://forums.plex.tv/discussion/comment/1128341/#Comment_1128341

Voor login problemen, zie o.a. dit topic: https://forums.plex.tv/discussion/173740/how-to-fix-login-problems/p1

Paar maten van mij hebben ook problemen gehad met verbinden oplossing was uit eindelijk :

dns veranderen als het kan in je router alles wat je netwerk dan opvraagt word via de dns van google gestuurd:

dns 1: 8.8.8.8
dns 2: 8.8.4.4

Lukt dat niet dan bij de instellingen van je tv kijken bij netwerk vervolgens dit handmatig in te stellen naar de dns’en van google en niet van je provider die hij automatisch verkrijgt