windows 7 32 bit met gedeelde media (foto/muziek/video). gebruik mijn smartfone samsung galaxy ss met de plex app in app modus. in combinatie met de plex afstand bediening. (externe app). Ik heb overigens een stabiele UPC 120 Mbit internetverbinding. En verder geen DLNA & UPnP in router of server aangezet.
Ook gebruik ik het PLEX FOR HOME THEATER programma voor Windows, waarmee ik dat beeld op mijn TV kan zetten.
Heb 4 ingewikkelde vragen en een opmerking die als volgt luid:
1 - Kan ik met het Roku 1 Produkt van $ 49.99 ALLE media streamen, dus zowel mijn gedeelde media (server draaiend op pc) maar ook ALLE geinstaleerde kanalen op de server INCLUSIEF YOUTUBE op mijn oude breedbeeld tv (aangesloten met analoge aansluiting van de Roku 1) kan benaderen en bekijken? En natuurlijk de zoekfunctie ook werkt.
2 - Als ik het begrijp kan mijn android app alles (ook aangekocht en getest) alle gedeelde media van de PC naar mijn Smartfone streamen. Dit werkt overigens perfect. Maar moet de Smartfone dit dan weer door streamen naar de Roku 1 die op de TV zit?
Dat lijkt me onnodig intern data verkeer?
3 - En zo ja:
Welke Plex software dien ik te gebruiken? Ik zie dat ik in ieder geval PLEX FOR ROKU nodig heb voor de TV! Of nog andere apps meer? Ik lees iets van een plugin over een ondersteuning met mediaplayer, firmware enz.???
4 - Wat betekend en waar dient de GDM (inschakelen) voor bij de PLEX SERVER voor Windows bij de netwerk instellingen?
5 - Ik kwam een fout tegen in het DUMPERT.NL KANAAL. alsook ZIE.NL KANAAL en GEENSTIJL.TV maar ook NATIONAL GEOGRAPHIC KANAAL/VIDEO en DISCOVERY CHANELLE KANAAL die geen content geven! of kanaal reageert niet!, Maar ook STUDIO 100 KANAAL die videotype niet ondersteund. Hoe kan dit? Zover ik weet de nieuwste sharks codecs geinstalleerd.
Ik hoop dat u mij een verhelderend antwoordt kunt geven om tot eventueele aankoop van deze Roku 1 over te gaan.