Hej.
Jag skulle vilja kunna ändra titlarna video-plugins eller ljud-plugins till endast film eller musik. Går det att ändra?
Dessutom ser jag att vissa saker i programmet inte är översatt, finns det något sätt att ändra så allt blir på svenska?
Mvh Emil
Hej och välkommen till forumet!
- Ja, det går att ändra, har tyvärr inte tillgång till min Mac på ett tag så jag kan inte hjälpa dig just nu.
- Nej, du måste tyvärr vänta tills Elan och grabbarna internationaliserat Plex/Nine klart. Jag kommer översätta resterande delar då.
Okej, tacksam för om du kan svara på det när du kan. Gillade det bättre i förra versionen där all musik blev samlad under en kategori med samma namn.
Hmm... bara för att du ändrar namnet så samlas inte allt under en enhet. Vad menar du med all musik? Har du musik under flera submenyer?
Att om jag trycker på Musik får jag väl välja bland källor som iTunes eller Spotify. Är det inte så det ska funka?
edit: med samma namn menade jag alltså musik :P
Jag känner mig väldigt förvirrad nu, mest på grund av att jag inte har en Mac hemma för tillfället (gråter) och kan inte gå in och kolla vad du menar.
Men vad menar du med att det finns på andra ställen än det du syftar på nu?
Förlåt om jag uttryckte mig otydligt. Jag ser nu när jag läser igenom det jag skrivit att det lätt kan misstolkas.
Det enda jag menade var att det istället för att stå Video-plugins, Musik-plugins och Bild-plugins ska stå Video, Musik och Bilder. Om man kan skippa ...-plugins" i namnet alltså.
I förra Plex 8 såg det ut så här: 
Jag vill att det ska se ut så (fast raden över som "Titta på" behövs inte) istället för så det ser ut nu: 
Ah. Ok. Det är lätt för dig att ändra själv. Men om det itne står plugins efteråt så skulle folk tro att man hittade filmer under videos, och utvecklarna ville att det skulle vara ett unisont utseende mellan alla tre eftersom de är desamma. Under de tre kategorierna ligger pluginer, inget annat. De sektioner du sätter upp i PMM skulle kunna bli lätt förvirrande =)
Men det är som sagt enkelt för dig att ändra. Jag har som sagt ingen möjlighet att dubbelkolla detta, men om du till exempel använder PlexAeon som skin så ska du ändra namnet i denna fil:
~/Library/Application Support/Plex/skin/Plexaeon/language/Swedish/strings.xml
Det där togs från minnet, så du kanske får söka lite själv för att hitta filen, använd OSX-sökfunktionen och sök efter strings.xml som ligger i en mapp som heter Swedish ifall du har svårt att hitta.
Lycka till.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.