Vad har du för skin?
Menar du i “Videos” och inte “Movies” ?
Off Topic: Jag tror vi alla uppskattar möjligheten att ha frihet att välja user bars efter eget tycke... men en rekommendation från en medmänniska... kan du inte välja en som inte gör en åksjuk? Alltså, välja en icke-rörlig please...
On topic: Zn8ke har rätt. Det ska inte finnas en Add Source under Movies, bara under Videos. Du kanske blir förvirrad eftersom du använder svenska som språk i Plex? Videos heter "Filmer" i den svenska översättningen ännu. Ska ändras i framtiden, men vi väntar in framtiden =)
Sorry, menar "video", under rubriken där jag finner mina plugins t e x svt play.. nåja...som sagt finns det ett sätt att "nollställa" hur plex kommer ihåg saker o ting..om ni nu föstår...d v s när jag går in under "Videos" så är jag på en undernivå inom en plug-in om ni nu kan "hänga med", så för att komma till nivån "lägg till källa", så måste jag alltid "backa"...
Relativt ny på Plex och de helt "korrekta" benämningarna, men har tyvärr inte plex framför mig då min "splitternya" macmini....tja..slutade funka och är på service. Men när jag får tillbaka den, så kommer jag troligtvis tillbaka med fler frågor ang ett jävligt intressant och kompetent program..om jag ändå tycker att vissa funktioner är fullständigt ologiska ..fast är väl bara att gilla läget....
Du måste tyvärr förklara bättre vad problemet är. Var vill du hamna när du är var, och var hamnar du nu när du är var?
Och, precis som Zn8ke frågade, vilket skin använder du? MediaStream? PlexAeon? Något annat?
Tror jag anar vad problemet är, då jag lyckats själv med någonting liknande av misstag en gång. Ungefär så här:
Under “Videos” har jag exempelvis två kataloger. En “Film” och en “Serier”. På något sätt, i menyn man får fram med knappen ‘c’, så finns det ett speciellt val (kommer inte ihåg vad det heter nu). Väljer man detta på “Film” så hamnade jag i katalogen “Film” varje gång jag valde “Videos”. Dvs direkt när man går in i Videos så får jag se alla filmer istället för rotkatalogerna Film och Serier.
Detta kan göras i standard skinnet. Kommer inte ihåg exakt hur jag fixade det, kan kolla om jag hittar något ikväll. Men har för mig att man tog upp menyn med ‘c’ och valde reset/nollställ eller något liknande.
Kanon, det var precis detta jag menade, lite svårt när jag inte minns riktigt alla rubriker o liknande heter. Men som sagt detta är precis vad som händer. Ska kolla om jag hittar ett sätt att "nollställa" med "C". Borde ju finnas...
Då ska vi se. När jag lyckades göra det där av misstag så hade jag valt en mapp/plugin, tryckt "c" och valt "Sätt som standard".
För att ta bort det, markera samma mapp, tryck på "c" och välj "Rensa standard"
Hoppas det löser det!
Tack, perfekt..hittade det..som sagt när man vet vad man ska leta efter..så är det enkelt...
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.