Svårt att svara på då jag inte vet vilka barnfilmer du har. Du får helt enkelt testa dig fram. Ta den som ger bäst resultat, och de som saknas matar du in på sajten som valt som agent så andra kan dra nytta av det arbete du lägger ner.
Alltså. Jag har helt vanliga barnfilmer, såsom Doras Jul, http://www.discshop.se/filmer/dvd/dora_utforskaren_doras_jul/P87223.
Vilken ordning rekommenderas att jag väljer på mina agents om jag vill hämta in info och cover för Doras Jul? Idag har jag följande förbockat i denna ordning:
Local Media Assets (Movies) - Vet ej vad denna gör
Freebase - Den är lite skuggad, och verkar inte gå att bocka av
Wikipedia
TheMovieDB
MoviePosterDB
PersonalMedia
Bör jag lägga till någon agent? Bör jag ändra ordning?
Idag får jag inte in någon info överhuvudtaget. Filen heter alfons.och.milla.iso
Jag är nybörjare. Så de olika namnen säger mig inte någonting, förutom att jag vet vad Wikipedia är för något.
Ok, jag ska göra ett försök att förklara, stay with me
Först och främst, gå till min screencast och kolla igenom de grundläggande grejerna http://www.vimeo.com/17827516
För att få hem info automatiskt så måste först och främst informationen finnas på en site som det finns en agent för. Svenska barnfilmer verkar det finnas ganska lite information om förutom på just discshop och andra siter där man köper filmerna. Det skapar alltså vissa problem. Det finns lite olika sätt att lösa det på (inget smidigt sätt, men jag återkommer om det).