Beeldscherm op zwart

Hoe zet ik mijn imac scherm op zwart.
Ik maak sinds korte tijd gebruik van de plex media alleskunner. Echter vind ik het jammer dat tijdens het afspelen van een film via mijn imac naar de tv de film ook afspeeld op het beeldscherm van mijn imac. Ik heb al van alles geprobeerd om dat te veranderen zoals instellingen primair en secundair scherm (voorkeuren beeldscherm) muis naar functiehoek slepen wat ik meestal doe bij muziek afspelen uit itunes.

Wie heeft een oplossing?

mvg
AfroCult

waarschijnljk heb je je display gemirrored? je zou je TV als extended desktop moeten instellen.

stomme oplossing maar brightness van je mac gewoon op 0 zetten

Bedankt voor jullie reactie, maar het heeft niet de oplossing kunnen bieden.

Het is wel gelukt om de tv als 2e beeldscherm in te stellen.

Ook makkelijk als ik via de mac een film kan afspelen op tv, en zelf lekker mijn ding doen op de pc.

Als ik mijn muis in de rechterbovenhoek sleep gaat mijn beeldscherm op zwart. Nu ook nog maar ook het beeld van de tv en dat is nu net wat ik niet wil.

De brightness op 0 zetten zou een oplossing zijn als dat mogelijk was.

Door de brightness minimaal te zetten levert op mijn imac ca, de helft van de lichtopbrengst op.

Is een alternatief maar volgens mij moet het op een mac beter kunnen.

Zijn er nog andere opties of zie ik iets over het hoofd?

Je moet inderdaad je tv als tweede beeldscherm doen. Dat heb ik ook, dan kan de een rustig een film kijken terwijl de ander aan de Mac zit te werken. Je probleem met je display herken ik. Ik wil vaak dat mijn scherm meteen gaat slapen, maar dan zit je weer te klooien met de Energiestand, en dan moet je die later weer wijzigen anders gaat ie na 1 minuut uit als je dat eigenlijk niet wil. Dus ik dacht: dat moet vast kunnen via Applescript. Ik heb een scriptje gevonden dat ik nu gewoon “Beeldscherm uit” heb genoemd met een mooi icoontje van mijn iMac met zwart scherm. Ik zet nu dus altijd Plex aan, en druk dan op dat icoontje, dan gaat het scherm meteen volledig uit. Als je de muis beweegt gaat het gewoon weer aan.

Hier wat ik gebruik: http://www.macupdate.com/info.php/id/26234/sleep-display

hier nog een widget die ik vond:

http://www.chriskarcher.net/software/displaysleeper

Zowel de Widget als het Applescript werken goed, maar hebben het effect op zowel het beeldscherm van de iMac en het beeldscherm van de TV.

Mijn streven is om het beeldscherm van de iMac op zwart te zetten tijdens het afspelen van een film via de Mac terwijl ik naar de TV kijk.

Het zou mooi zijn om de brightness instellingen aan te passen als dat tot de mogelijkheden zou behoren. Doorgaans staat de brightness ingesteld op ca. 50% dat is voldoende om niet sneeuwblind te worden. Als deze via het toetsenbord terug geschroeft zou kunnen worden naar zwart lijkt me dat de meest practische oplossing.

Wie heeft nog een tip of truc?

Maar dan kies je toch gewoon voor "Dim display" (weet niet of het precies zo heet) in de instellingen van Plex? Dan gaat je iMac op zwart, terwijl op je tv Plex te zien is. Als je Plex stopt, is ook je iMac weer actief.
Ik zelf gebruik deze optie niet, omdat het helaas niet reageert op de muis en dus kun je niets meer doen op je Mac als iemand anders even iets zit te kijken.