donker beeld

Mensen ik heb een probleem en wie kan mij helpen.

als ik een film kijk in plex dan is het beeld erg donker.

zo donker dat ik soms bijna niks zie.

als ik de zelfde film in het programma dvdspeler op me mac mini draai dan is het beeld super

heb al bij diverse instellingen gekeken maar kan het niet vinden.

is de GUI van plex ook zo donker of is het alleen als de film(s) zelf) afspelen dat het zo donker is?

heb je al de beeldschermcalibratie gedaan in plex’ instellingen?:

het zijn alleen de film’s die ik afspeel

weet niet wat GUI is

de GUI (graphical user interface) is eigenlijk wat je ziet op mijn plaatje, de menu's en instellingen van plex zelf.

okeej

nou de GUI is spatzuiver en helder

dus daar kan het niet aan liggen

dat ga ik nu ff doen

kijken wat dat brengt

maar ik blijf het vreemd vinden dat hij in dvd speler wel helder is

daar heb ik niks ingesteld of iets

normaal gesproken zou je dit ook niet hoeven doen, ik vind het daarom ook een raar probleem.

ik ben benieuwd naar de uitkomst!

nou beeld gecalibreerd ging eigenlijk alleen om positie

verder geen verbetering.

trouwens op jou plaatje staan andere dingen dan bij mij.

display brightness is er bij mij niet mischien omdat het bij mij om een mac mini gaat op me tv

en mijn plexis in het nederlands

gebruik je wel de standaard skin? ik zie dat plex op de mini in de woonkamer (die heeft de plexaeon skin) de brightness optie ook niet heeft.

switch anders even naar de standaard mediastream skin en kijk nog 's.

plex neemt de taal over van je systeem, dus als OSX in het nederlands is, is plex dat ook.

heb maar 2 keuzes in skin standaard en lite

hij staat op standaard

of ik kijk verkeerd

ik kijk bij Preferences dan skin

ok, je hebt geen extra skins geïnstalleerd.
we hoeven trouwens ook niet verder te zoeken, de brightness instelling is een systeem-brede instelling (dus niet alleen voor plex). hetzelfde als de F1 en F2 knoppen zeg maar ;)
ik vraag het even na of er nog andere mensen zijn die misschien weten waar het aan zou kunnen liggen en kom als ik meer weet hier weer terug.

edit: zou je anders een screenshot (CMD+shift+4) van plex tijdens het afspelen van een film willen posten? dan kan ik beter zien wat je bedoelt.
het liefst niet in een volledig scherm zodat je duidelijk het verschil kunt zien tussen het donkere gedeelte van plex en het heldere van je desktop.

nog eventjes dit: als je een film afspeelt en je drukt op de “M” toets, dan verschijnt er onderin een menubalk achtig iets. als je dan met de cursor naar het meest linkse icoontje dat er uit ziet als een filmrol gaat dan krijg je ook brightness opties.

misschien dat het daar niet goed staat ingesteld?

okeej ga het proberen ik kijk zo ff

/Users/jeroengans/Desktop/Schermafbeelding 2011-02-03 om 20.20.30.png

ja hoe krijg ik die schreen shot hier???

als je de full editor gebruikt zie je linksonder een choose file optie :wink:

owja deze is ook opgelost

was instelling op mac mini

was niet goed gekalibreerd had iets fout gedaan

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.