Ik heb mijn PLEX server op een HP Gen8 draaien en heb een internetverbinding van 200/20. Ik deel mijn bilbiotheek met 2 anderen. Als twee partijen tegelijk kijken dan loopt het allemaal niet meer soepel, buffert om de haverklap en de verbinding verbreekt. Mijn vragen:
*Is het uberhaupt verstandig om mijn server te delen met een dergelijke set up?
*Is het mogelijk om verbindingen te beheren (dus, partij 1 mag max 1MBPS kwailiteit, partij 3 5 MBPS enz…)
*Als jullie ook bibliotheken delen, hoe doen jullie dat?
Hoi Bob,
Klopt het dat je bedoelt: Jij beheert de Plexserver en de andere twee kijken, via internet, naar jouw content?
Je verbinding is geen probleem, maar ik zou je willen adviseren om even naar de CPU in je Gen8 te kijken.
Het streamen (transcoden) van films vreet CPU resources. Als je CPU het niet trekt, gaat het bufferen en schokken.
Zoek je CPU maar eens op (https://www.cpubenchmark.net/) en kijk eens hoeveel passmark hij heeft.
Plex geeft aan dat je tussen de 1500 en 2000 passmark moet hebben voor 1 film te streamen. Dit is wat overdreven, maar beschouw het als een (hele) veilige marge.
Concrete antwoorden op jouw vragen:
- Als jij beheert en zij kijken alleen maar: zeg ik ja. (doe ik ook)
- Nope, bandwidth shaping op user niveau is geen optie in plex
- Iemand uitnodigen als vriend en rechten geven op een bibliotheek. Iedereen heeft een eigen Plex account.
Succes!
Frank
Hoi Bob,
Ik denk ook dat je CPU de bottleneck is, in mijn server zit een i7-4770K en die heeft geen moeite met 4 streams gelijktijdig, ook over een 200/20 verbinding. Het hangt ook van de client af, wordt er transcoding gevraagd of kan het met direct play?
Als je denkt dat het je verbinding is dan kan je je clients vragen om de kwaliteit te verlagen tot 720p en dan weer proberen.