Bepaalde films niet meer zichtbaar in Plex Home Theater

Goedenavond,

al een tijdje heb ik deze configuratie: Synology NAS en een Mac mini als mediaplayer. Op de Mac draait Plex Media Server en Plex Home Theater. Ik heb de NAS en de Mac gemount. Hierdoor is de NAS enkel een soort van externe (netwerk)schijf waar de content op staat. Als ik Plex Media Server een scan laat doen, dan ziet hij netjes alle films en zoekt daar de bijbehorende metadata bij. Geen problemen hier denk ik.

Als ik Plex Home Theater op de Mac aanzet, dan blijkt dat er in sommige categorien een aantal films niet getoond worden. Van de 68 zijn het er een stuk of zes, zeven. Als ik de zoekfunctie gebruik, vind ik ze en kan ze zonder problemen afspelen. Het vreemde is ook dat ze eerst wel gewoon zichtbaar waren op Plex Home Theater. En nu niet meer. Tussentijds heb ik niets veranderd.

Ik heb de map op de media server al een verwijderd en opnieuw toegevoegd. Ik heb de films stand alone gezet maar dat bood niet de oplossing.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn?

Dank je wel alvast.

Hier hetzelfde probleem. Precies dezelfde configuratie die jij hebt. Ik mis veel films in PHT, die wel zichtbaar zijn in PMS.

Probleem opgelost!! :slight_smile:
Bij toeval kwam ik er gister achter. Wanneer je een film niet helemaal afkijkt en stopt, dan wordt de film ‘on deck’ gezet. Ik gebruik een oude afstandsbediening van mijn eerste iMac om door Plex te navigeren. Als ik een film selecteer die ‘on deck’ staat en ik de menu knop van de afstandsbediening een paar seconde indruk, dan verschijnt er een menu op beeld. Daar kun je uit verschillende opties kiezen. Twee daarvan zijn ‘marked as unwatched’ en ‘marked as watched’. En daar heeft het mee te maken of de film wel of niet meer ziet.
Als je ‘marked as watched’ kiest, verdwijnt de film uit de lijst met films. Kies je ‘Marked ad unwatched’ dan wordt de film weer teruggeplaatst in het rijtje.
Hoe kom je dan weer bij de films die niet meer in de lijst staan? Gebruik de zoekfunctie om de film op te zoeken. Speel m af. Hoeft maar heel even. Dan komt ie ‘on deck’ te staan. Klik dan op ‘marked as unwatched’ en de film staat er weer bij.
Als je niet weet welke er niet meer in staan, vergelijk dan PMS en PHT.