Bilden hackar vid uppspelning av img-filer

1. Vet ej
2. Det är på grund av att du använder Wikipedia som agent i PMM. Kryssa ur den och scanna om din sektion så tar den beskrivningen från nästa agent istället.

Skall testa och se om det fungerar för mig, måste plex bootas om för att detta skall få effekt?

Oj, det var länge sedan den rekommendationen var valid =)

Testa senaste incremental-releasen istälelt för den där.

0.9.1.9 den senaste officiella lr någon annan?

/htgrimsholm

Nä. Dev-teamet har infört ett begrepp som heter “Incrementals” vilket är den ansolut senaste versionen av Plex man kan få. Det är lite fler buggar möjligtvis, men det kanske inte är några som påverkar dig.

Du hittar nedladdningen här: http://forums.plexapp.com/index.php/topic/21555-version-v09113/

Är det bara jag som fortfarande har detta problemet? Jag kör via Samsung Plex - kanske är det bara NTSC som ger problem. Även ljudet blir osynk på framförallt NTCS.

Spelar kanske mindre roll då DVD supporten är så dålig som den trots allt är ändå.

Hmm… Jag testade tillslut makeMkv och vob2mpeg - men med lika ryckigt resultat, dvs bilden rör sig väldigt ojämnt.

Oavsett om jag kör via Samsung Plex eller över DLNA så får jag samma resultat - dock endast för NTSC DVD filmer.

Så min samsung bluray verkar ha problem att spela upp NTSC - förutom vid uppspelning av DVD format. Dvs bränner jag DVD-imagen på DVD skiva så funkar det. Kanske att det är lite ryckigt då också - men inte alls samma iaf.

Så även om Plex nu då antagligen oskyldig - så kanske nån ändå är “expert” på området o hjälpa mig? Kanske hänvisa till annan tråd?

Jag hittar iaf inga inställningar på varken bluray, tv eller plex som hjälper

EDIT:

Jag lyckades hitta en workaround - nämligen att pausa/hoppa lite bakåt i uppspelning. Av nån anledning verkar spelaren då lyckas fortsätta uppspelningen på ett önskvärt sätt.

2ND EDIT:

Skit - min workaround funkade endast på min BD-C6900 - inte på min BD-D8500N :frowning:

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.