De filmer som hackar, är det i ISO-format eller Video_TS-format? Det finns en bugg i senaste versionen som skapar detta tyvärr. I 0.9.2.7 fanns en bugg som gjorde att det hackade om man försökte spela upp MKV-filer som var i SD-kvalitet. Då utvecklarna fixade den buggen så verkade det som en annan bugg introducerades helt enkelt.
Vilken mapp är det som inte uppdaterar korrekt? Film eller TV? Om du manuellt vill lösa problemet så bör en så kallad "Deep Scan" lösa problemet. Gå in i MM och gå till sektionen som strular. Håll in "alt"-knappen medan du trycker på refresh-knappen nere till höger.
TV-serier uppdaterar inte korrekt. Går in i tv-serier i Media Manager och trycker på alt och sen på uppdatera nere till höger. Fungerar inte. :( Avsnitt 1 av Entourage finns med men inte de andra två som ska vara där.
Så i din "Season 8"-mapp så har du en "Entourage"-mapp och i den så har du en fil som heter "S08E02.avi"? Eller menar du att filen heter "Entourage - S08E02.avi"? Om det sistnämnda är korrekt så är det inget galet där.
Vad använder du för version? 0.9.3.4?
Högerklicka på din Entourage-show i Media Manager oct kör en "Refresh Metadata". Om det inte funkar så ladda upp din Plex Media Scanner.log till denna tråd efter att du gjort det så ska jag ta en ■■■■.
Mitt bibliotek uppdateras inte heller automatiskt längre. Någon bugg kanske? Däremot så hittar den avsnitten när jag trycker på uppdatera i Media manager.
Va "bra". Anledningen att jag säger så är att korthogas problem är att Plex Media Scanner kraschar då den körs på nya filer. Jag skulle vilja veta om det är samma sak för dig.
Gå till ~/Library/Logs/CrashReporter och titta om du hittar en kraschrapport som är från Plex Media Scanner. Paste:a in den här ifall du hittar den.
Nix, hade ingen. Hade en från Plex Media server, några veckor gammal. Jag la till ett avsnitt igår som inte uppdaterades. Borde inte det blivit en Crash report igår då?
Ja. Men då kraschar den alltså inte. Hmm. Detta avsnitt som skulle lagts till, ligger det på den inbyggda hårddisken, på en extern USB/Firewire-disk eller på ett NAS eller annan dator?