Bilden hackar vid uppspelning av img-filer

Har problem med hackande bild vid uppspelning av img-filer med Plex. Inte säker på att jag hade problem med Plex 8 men med 9 har jag det definitivt. Det är inte mycket men det syns tydligt och jag stör mig på det.

Finns det någon enkel fix? Är det en känd bugg som ska fixas? Någon som kan tipsa om ett bra program för att göra mkv-filer av img/iso om det inte går att fixa.

Jag har samma problem - skitstörigt! Det är så pass störigt att jag inte kan använda Plex 9 pga detta.

Jag hade filmerna på en NAS och testade nu föra över dessa till den lokala hårddisken. Det visades sig bli något bättre men ändå så att man ser det. Om jag kör samma film med Macs medföljande spelare så fungerar det utan anmärkning. Störigt som f-n.

Någon som vet om det är på gång någon fix?

0.9.1 är på väg, vet dock inte om det fixar detta problem. Jag vet dock att de jobbar med att få klart en player-uppdatering. Är dock osäker om den hinner bli klar innan 0.9.1.

Om du testar göra om filen till en MKV med MakeMKV, funkar det bättre då?

Jag själv fick också göra om alla 600+ filmer till mkv efter detta hackar dem inte + man kan streama dem, men det är inte direkt roligt att sitta och konvertera om filer som funkade innan.

Däremot fick jag några GB över då man kunde välja bort onödiga språk och få en renare film med bibehållen kvalite.

Det jag nu vill se är streaming av .srt filerna till iOS :slight_smile:

Jag har samma problem med mina img och iso filmer. Alla filmerna ligger på en extern firewire 800 disk kopplad direkt till Mac Mini från 2010. Jag orkar inte konvertera alla mina DVD-filmer igen bara för att Plex 9 inte funkar som 8:an gjorde. Väntar hellre på en fix till 9:an och återgår till 8:an som mediacenter - trist tyvärr!

Konstigt bara att man släpper en så usel Alpha-version, som inte ens kan spela upp filmer utan att hacka (det är ju det man använder programmet till 99%). Då var det väl bättre att vänta tills man löst problemet!

Haha. Ursäkta men jag kunde inte låta bli. Definitionen på en alpha-version är att det är en jäkligt tidig version som innehåller en massa buggar som kommer lösas med tiden (well, det mesta kommer lösa sig med tiden, vissa saker tas bort helt). Vill man inte köra alpha så kör man den tidigare versionen.
Det var sånt förbannat liv om att det var dags att släppa en alpha av 9:an att tillslut så släpptes en tidig variant. Det kommer bli bra med tiden.

0.9.1.2 som kommer släppas snart har en uppdatering av ffmpeg, så det KAN göra några förbättringar. Men vi är inte så säkra på att det hjälper. Vi får väl se.

Hmm, kom just på en sista grej vi kan testa för att se om det fungerar. Om ni går in i Video Plug-Ins och definierar en källa “den gamla vägen” och spelar upp img och iso-filerna den vägen. Fungerar det bättre då?

Det var inte meningen att göra dig upprörd eller någon annan för den delen, men version 9 känns som en alpha med tanke på uppspelningsbuggen. Jag är helt säker på att det kommer att lösa sig med tiden, men just nu så måste jag tyvärr köra 8:an istället och det känns jäkligt trist!

Ska genast testa det när jag kommer hem ikväll!

Kanon. Och om du känner att du även vill tjuvtesta 0.9.1.2 så har den släppts i den nya forumdelen som heter "Plex/Nine Incrementals". Den har en ny FFMPEG integrerad och kan som sagt hjälpa till. http://forums.plexapp.com/index.php/forum/71-plexnine-incrementals/

Ok...försökte först med att lägga till källan den gamla vägen i Plex 0.9.1.1 - men tyvärr samma sak. Provade sedan med den nya 0.9.1.2 och där är det likadant :(

Nu har Elan spunnit ihop en hot-fix som verkar lösa IMG/ISO-problemet. Testa den och meddela tillbaka hur väl det fungerar: http://forums.plexapp.com/index.php/topic/18886-video-stuttering-is-driving-me-mad-now/page__view__findpost__p__121087

Denna Hotfix fixade problemet med "hackig" bild för iso/img-filmer

Ja, det verkar som om att denna fix löste problemet. Jag testade snabbt igår kväll på ett par iso-filer och ingen hackade…juuuuhuuuu! :lol:

Jag är tyvärr ingen expert på OSX så jag funderar på hur man installerar hotfixen, bara att dubbelklicka på den nedladdade filen, eller?

Jag var alldeles för snabb att döma ut mig själv och lyckades med ett högerklick på appen att hitta mappen som jag sökte.

hmm, efter hotfix så fungerade det… sådär…

Om jag pausar en img/iso-film 1-2 ggr (man måste ju ha lite snacks) så börjar den hacka lite när jag sätter på den igen.

Är det likadant för er?

sen en liten OTfråga:

I beskrivningen på filmerna så får jag upp info om filmens bakgrund och vem som regisserat etc istället för handling.

Ska det vara så???