Correcte ondertiteling Plex Apple TV 2

Plex pakt nog regelmatig Engelse ondertiteling terwijl Nederlands wel
Ik gebruik PMS 9.5.2 met Plex 8.3 voor Apple TV (4.3).

Nu heb ik bij redelijk wat films waarbij een apart NL .srt bestand aanwezig is dat Plex de Engelse ondertiteling pakt welke bij de .mkv in zit.
Dit terwijl de subtitle language wel op Nederlands staat.

Hebben meerdere dit probleem en is het te verhelpen?

als ik me niet vergis is Plex niet compatible met srt subtitels.

Zoek dus een mkv met nederlandse subs erbij :wink:

Allereerst bedankt voor het meedenken. Echter is wel compatible met .srt ondertiteling.

Quote uit de subtitles guide:

Fully Supported Formats

These formats are supported as either embedded tracks or external subtitle files. They are compatible with being transcoded into a stream to a mobile or streaming client.

SRT

SMI

SSA (or ASS)

Wat is de naam van de film en wat is de naam van het ondertitel bestand? (+ extensie).

Mijn films staan ieder in hun eigen map met als mapnaam de naam van de film.

Hierin staan dan telkens 2 bestanden, namelijk:

The Girl With The Dragon Tattoo.mkv

The Girl With The Dragon Tattoo.srt

Waarbij dan de .mkv container zelf al een engelse ondertiteling bevat.

Ook al is als voorkeur Nederlandse ondertiteling geselecteerd, toch pakt hij regelmatig de Engelse als deze aanwezig is.

Probeer gewoon .nl bij de sub die je wenst automatisch weer te geven bij afspelen film toe te voegen =" The Girl With The Dragon Tattoo.nl.srt" dus en plaats deze wel in dezelfde map waar je .mkv staat.

Sorry, mijn excuses, heb in mijn vorige post dus niet de correcte info gegeven. Te snel gepost en mijn eigen fout over het hoofd gezien.

Zoals jij aangeeft heb ik het dus ook in de mappen staan. “The Girl With The Dragon Tattoo.nl.srt”

Toch pakt hij regelmatig nog de verkeerde.

Binnenkort maar eens mijn gehele library opnieuw inladen en misschien opnieuw installeren. Echter verwacht ik hier weinig van omdat hij zowel op de iMac als andere IOS apparaten wel de correcte Nederlandse ondertiteling pakt.

Ook staat bij de ATV de Nederlandse ondertiteling geselecteerd, maar geeft alsnog de Engelse weer.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.