Geen ondertitels bij MKV bestanden

Hoi,

Ik ben best nieuw in het plex gebeuren en het lukt me redelijk… alleen stoot ik op 1 probleem met MKV bestanden.
Ik heb hier al redelijk wat over gelezen en geprobeerd maar ik kom er niet uit :frowning:
Situatie : De TV-shows van men vrouw zijn ook in mkv maar deze zijn niet groter dan 1,5GB. Hier staat een .SRT file bij in de map met dezelfde naam als MKV en dit werkt. Geen problemen!
Nu heb ik 1 van mijn filmen als MKV staan en deze is best groot 5,5GB. Hier staat ook een .SRT file bij in de map met dezelfde naam als de MKV.

• Heb de juiste bibliotheken aangemaakt.
  • Heb al .nl getracht bij de srt te plaatsen.
  • Heb bij Talen al iets anders geprobeerd
  • Bij Agents staat de local media assets (movies) van boven.

Toch op de 1 of andere vreemde manier komt de ondertiteling niet op mijn TV. Ik heb wel ondertiteling als ik de film afspeel op mijn PC via plex of VLC.
Mijn TV :
Type : LG47LM760PS-B
Softwareversie : 04.61.03

Plex :
WEB : Versie 2.4.16
Server : Version 0.9.12.8

Heeft er iemand hier een idee over of misschien heb ik iets verkeerd gedaan?
Alvast bedankt voor een oplossende reactie!

Groeten

niemand die raad weet?

Gebruik je een plex client op je tv? Ondersteund deze ondertitels?
Mocht je DLNA/upnp gebruiken, dan is de kans groot dat subs niet wordt ondersteund.

Als je tv geen subs ondersteunt moet je ze gewoon mee transcoden. Probeer direct play eens uit te schakelen.

inderdaad, transcoden is volgens mij ook de oplossing…
met direct play werkt het niet als je plexclient geen subs ondersteunt…

Het meest handige is om de srt file bij de video te voegen met mkvmerge. Zet de default vlag van de text-stream op Yes. Omdat de informatie dan in de file zit, is naam en plaats niet meer belangrijk.

Via Smartshare (== DLNA kant) zijn de dan niet alleen zichtbaar, maar ook instelbaar qua grootte, kleur en plaats. Overigens ook uitzetbaar.

Rob

Gebruik mkv extract programma, haal srt eruit. Open in wordpad en sla op als ansi (rechts dropdown menu) hierna update libary en voila extern srt aanklikken in de app.