Hej alla, jag har haft problem med undertexter till både serier och filmer när jag ska titta på TVn. När jag använder mina mobila enheter så har det inte varit några problem, med en reservation som jag återkommer till.
Min hårdvara är en Synology NAS DS411J som jag har installerat servern på. Jag fick för mig att jag skulle installera om Plexmjukvaran för att se om det blev bättre. Först fick jag problem med att jag fick knappa in pinkoden ett tiotal gånger innan det äntligen "fastnade". Och jag blev så nöjd när jag hade fått igång textningen på min favoritserie så jag slapp titta på en mobil enhet, men när jag hade tittat på ett par avsnitt och skulle titta på ytterligare ett avsnitt så fungerade inte textningen längre. Inte ens på avsnitt jag tittade på innan fungerade textningen på längre. Jag fattar ingenting.
Sen så får jag upp dubbelt av allt. Jag har Plex server och Diskstation (som min NAS heter) server samt två videokanaler (hette det så?) och båda fungerar halvtaskigt.
Nu har inte jag något speciellt på min NAS och undrar då om jag behöver min server om jag har tillgång till en delad server. Vad jag har förstått så behöver jag enbart det om jag t ex vill ha tillgång till SVTPlay via Plex.
För att gå tillbaka till textningen så fungerar det på vissa filmer, men inte alla trots att det står att Plex hittar att det finns textning till filmen och serierna.
Edit: Efter mycket om och men så hittade jag hur jag skulle få bort mina servrar som blev listade under preferens på appen i teven. Inte alls logiskt och tämligen otydligt var någonstans jag skulle klicka för att komma rätt. Har även tagit bort Plex server på min NAS och kör nu bara på en delad server.
Textningen har jag dock ännu inte kunnat få tillbaka.
//Thord