Får inte undertexter att fungera

undertexter
Jag har installerat Plexserver på min Synology DS411+ (NAS, Intel Atom) och försöker att spela upp filmer på min JBreakade AppleTV2 med Plexklient installerad, men jag får det inte att fungera. Så fort jag väljer undertext i Plexklienten på AppleTV:n så "hänger" sig filmen direkt eller efter några sekunder. Jag har testat att köra .srt-filen (som har exakt samma namn som videofilen i samma katalog) i programmet SubCleaner utan någon förbättring. Videofilerna går utmärkt att spela upp utan text.

Några tips?

Har tyvärr ingen Synology med Intelprocessor så jag kan ej testa själv. Har du testat söka i huvudforumet för att se om andra har samma problem?
Har du testat uppdatera till senaste Plex för aTV2?

Jag antar att jag kör med de senaste versionerna då jag precis installerat både klient & server (jag är dock inte så hemma på det här med att JB:a och ssh:a? in ny firmware). Jag har dock inte hunnit testa med så många textade filmer än, men alla har hittills fallerat. Frågan är om det finns någon inställning, konfigurering jag missat någonstans … känns inte så faktiskt.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.