Nå, her er lidt opdateringer på hvad der foregår på drnu plugin’et (https://github.com/HuXDK/DRNU.bundle)
Vi er nu et par stykker der har haft fingrene nede i suppen og der er nu tilføjet Live TV og Live Radio som benytter DR’s flash streams (og ikke som tidligere Windows Media/http)
Der er lavet nye ikoner til tv kanalerne, og et generelt ikon til de kanaler vi ikke har noget grafik til samt en baggrund (Hvis der er nogen der ligger inden med DR’s Radio kanaler og dr nu’s logoer i EPS vil det være cool) (Tak for arbejdet til Rune Eggers Sørensen)
De problemer der har været med at nogle klip hang på on-demand skulle også være løst.
Til ■■■■ er der tilføjet metadata til alt live hvor det kan lade sig gøre.
På Live TV er der nu kommet nu/næste
På Radio er der kommet nu/næste og for musik-kanalerne hvilket nummer der spilles nu, og tidligere spillede numre.
I forbindelse med at radio er kommet med er de flyttet over i music plugins.
/HuX
PS. Noget af det vi forsat arbejder på at få tilføjet, er at implementere søgning til Plex’s søge funktion, få lavet ikoner til radio kanalerne, og så streamer (live/on-demand) dr faktisk i flere opløsninger/båndbredder, som vi forsøget at få lagt ind så Plex automatisk leverer den mest optimale fil.
Additional features since HuxDK’s post is that we’ve added quality and grouping preference plus handling of even more formats provided by dr.nu api.
Making it really good and stable so I took the liberty to submit DR.NU now to the appstore: https://plexapp.lighthouseapp.com/projects/31804-plex-plug-ins/tickets/813-add-drnubundle-and-replacedepreate-dr-bundle
Godt gået alle :rolleyes:
Under LIVE TV får man bare en liste UNKNOWN ?
http://dl.dropbox.com/u/5349172/PLEX%20Danmark/unknown.jpg
Jeg har snart Radio Logo'er færdige - Men en sidste ting er jo dr.dk/BONANZA - Kan vi ikke sakse BONANZA fra den gamle DR plugin - der er vist en 3 parts server indblandet og links'ne virker ikke, men ellers virker alt jo som det skal - Det ville være fedt at få den med og noget mange savner - Gider en af jer som er mere kode kyndige end jeg at kigge på det? Det er mit sommerønske :rolleyes:
Mvh
Rune
[PLEX Danmark](http://www.facebook.com/home.php?sk=group_153459758026397) Facebook - [http://www.facebook....153459758026397](http://www.facebook.com/home.php?sk=group_153459758026397)
Hux tried use a feature of plex which when you enable it in preferences it selects the best stream for you based on your bandwidth but unfortunately that gives you this list of unknowns if you don't have the preference set.
I want to fix that but right now i'm having problems with videos not playing for me - only getting audio without having changed a single line. Looks like a plex core problem.
Da Bonanza links ikke virker saa er der ikke rigtigt noget brugbart at "sakse"; vi maa vist vente paa de frigiver et api for bonanza :(
Hej Rune.
Problemet ligger i en feature som Plex har der hedder "Allow picking alternate media".
Det er en mac-only feature, som snart forsvinder, ifølge udviklerne på Plex.
Der er desværre ikke så meget vi kan gøre ved det.
Du kan løse det ved at gå ind i "Preferences"->"Video" og slå "Allow picking alternate media fra.
Så vil plex automatisk vise den båndbredte/kvalitet/codec som er bedst egnet for dig.
Dvs. at sidder du der hjemme på en mofo forbindelse, så får du MP4 streams. SIdder du på en windows boks får du windowsmedia i en mofo kvalitet.
Sidder du til gengæld på din IOS enhed (iPhone/iPad) får du serveret en lavere båndbredte, så dit mediecenter ikke skal bruge alt for mage resourcer på at transkode.
/HuXDK
PS. Glæder mig til at se radio ikonerne. Har du stadig brug for EPS'er eller har du klarret det ?
PPS. Som Plexam skriver, så har DR ikke noget API til Bonanza (radio/tv) endnu... hvem ved, til gengæld er der en opdatering på vej, med adgang til DR's beta API til radio-on-demand så det skulle være muligt at høre de ting der også ligger i DR's netradio playdr.
Hej… har vist brug for lidt hjælp… downloaded “master” zip fra Github og udpakkede den i /Library/AppSupport/Plex media server/Plugins - men jeg kan ikke se det i Plex… er der noget, jeg skal gøre for at få DR frem?
Dooh… skulle tilføje den via Plex Online… fandt den under All plugins… ser virkeligt godt ud!
Hej,
Jeg sidder og forsøger mig med et Plex setup, bestående af en iPad 2 og en Mediaserver kørende på Win7 x64 maskine. Jeg installerer fint plugin’et, men får følgende fejlmeddelelse hver gang jeg forsøger at afspille noget indhold: Couldn’t start playback - Plex was unable to play this video.
Nogen der ved hvad problemet kan være? Andre streaming-plugins fungerer fint, som f.eks. Apple Movie Trailers, omend i horribel kvalitet.
Derudover undrer jeg mig over, at jeg ikke kan finde plugin’et på et LG TV, som ellers indeholder en Plex klient. Andre plugins kan nemt findes og installeres (igen f.eks. Apple Movie Trailers). Er der deaktiveret el.l. noget i plugin’et, der forhindrer at dette plugin virker på et LG TV?
Jeg må hellere advare om, at det kan være selv basale ting, der er gjort forkert, da jeg er helt grøn indenfor Plex 
På forhånd tak for hjælpen.
@Rune: tak skal du ha.
Der kommer en ny opdatering inden for de næste par dage, der skulle løse nogle af de problemer vi selv er stødt på, så som at radiokanalerne ikke peger på de rigtige streams, og at DR K afspiller DR update og omvendt.
Desværre har vi måtte fjerne metadata, da det udtræk vi får fra DR har det med at indeholde fejl som gør at man ikke kan få den respektive side frem (Det er kun for TV og Radio Live, der er fortsat beskrivelser af on-demand)
DR har en beta api til radio on-demand som vi har inkluderet, men det er klart et API under udvikling.
@zerock.
Problemet kan skyldes den måde plex henter klip ind på.
I den version der bliver pushert inden for de næste par dage skulle der være understøttelse for både flashvideo og windowsmedia, men om en windowsboks kan transkode til ipad må jeg være svar skyldig på.
Mit setup er en macbook/mac mini og jeg kan se/høre live/on-demand radio/tv.
Dog er der en kendt fejl som jeg ved at udviklerene er opmærksom på og det er at det ikke er muligt at afspille et flash klip lokalt og på et IOS device samtidigt.
Ang. LG, er jeg lidt lost på det, men jeg har set en side herinde på plex forum om hvilke formater LG kan afspille, og det har hvist sine begrænsninger.
hvorom alting er, så er det godt med noget feedback, og vil skal prøve at se om det kræver noget specielt for at få det til at virke på LG
/HuX
P.S… næste projekt på trapperne er et YouSee web-tv plug-in…
@HuX
Tak for hurtigt svar!
Så er det godt, at der er budgetteret med en Mac Mini når den bliver opdateret snarligt - sidder blot og leger med mulighederne, men må væbne mig med tålmodighed 
Angående Plex@LG-TV, så er jeg netop stødt på en location-preference, hvor der kun er mulighed for at vælge få lande (USA, England, Italien, osv.), men ikke Danmark. Er der et sted i plugin’et specificeret, at det kun er tilgængeligt for klienter placeret i Danmark? Det ville give god mening, eftersom DR’s web-tv kun er tilgængeligt i DK. Men hvis det ikke er noget du/i har specificeret, er der nok ikke andet at gøre, end at vente på softwareopdatering til TV’et…
/Zerock
Nope, we allow access to all - just adds "Only in DK" label if plex looks like its outside DK.
Any content filtering beyond that is dr.dk itself which filters based on the IP.
Hej Zerock
Som Plexam skriver, så har vi intet filter på hvor pluginnet skal vises, men laver en lille markereing ud for de klips der ikke kan vises uden for danmark, hvis plex geolocater dig til at være uden for DK.
Jeg har taget fat i Plex udviklerne for at høre om det er fordi pluginnet først skal checket af LG,eller om vi skal gøre noget specielt for at komme på LG.
Edit1: det ser ud til at DR NU lige nu kun er tilgængeligt på OSX og IOS. det skal vi da have gjort noget ved ;)
edit3: Har så fundet ud af at LG ikke kan afspille flash video (endnu) så det kommer til at kræve lidt kodning i pluginnet at filtrere live radio/tv fra, før det virker på LG.
Det bliver først i næste release (ikke den der kommer senere idag)
Edit2: selve location valget på LG skulle ikke have noget at gøre. DR NU er tilgængeligt i alle lande, men DR har sat begrænsninger på en stor del af deres materiale så det kun kan spilles i DK, men egenproduktioner skulle være tilgængeligt i udlandet. Live er desværre kun tilgængeligt i DK (for TV, er ikke helt sikker på radio)
/HuX
Hej
Har lige installeret DR / Nu plug in i går og det forløb alt sammen uden problemer. Problemerne opstod til gengæld da jeg ville se et program via Plex. TV-programmet stoppede i 5*10 sekunders varighed ca hvert andet minut (som om den stod og buffede eller sådan noget). da jeg så gik direkte ind på DR NU’s hjemmeside og så programmet der var der INTET galt… Nogen der har et bud på hvad det kan skyldes ? Pfh tak
@MLH
Det ser ud til at DR har lidt kapasitetsproblemer, omkring deres streams/API.
Jeg har fat i deres udviklere, og håber på svar, men det er sommerferie.
Jeg har samme problem, og selv i nogle af mine lokalt udviklings stadier, hvor det har virket, har jeg samme problem.
Håber på at finde en hurtig løsning
HuX
Hej
Jeg har Plex på min aTV2, og har uden problemer kunne se dr live, samt podcarst og TV-on demand. Efter jeg har opgraderet til Lion på den mac hvorfra jeg køre min plexserver, får jeg nu fejlmelding hvergang jeg prøve via aTV2. Det er ikke noget problem på min iPhone, der kan jeg fint se programmer.
Jeg har seneste opdateringer af plex på både macen og aTV2.
Hej. Super DR plugin, virker perfekt. Findes der plugin der virker til live tv fra sputnik?
Ja, det findes et plugin, men det ser ud til at TV2 har ændret designet af sputnik, og pluginnet ikke virker.
Håber snart på at der kommer en opdatering så man ikke skal over i sin browser for at se det.
/HuX
Sputnik pluginnet i appstoren har også live, men efter sputnik har ændret design, er der intet der virker.
Håber på at udvikleren får tid til at kigge på det, ellers må en af os andre udviklere ta' et kig på det.
/HuX
hey jeg har et problem med DR Plugi, jeg kan fint installere det og det hele ser fint ud men der sker aldrig noget når jeg vælger det kilp jeg vil se.
Kan det måske a noget at gøre med jeg bruger unblok US så jeg fx kan se Netflix, det vil sige min mac tror den er i usa på en måde,
det skal lige siges at jeg nemt kan bruge dr nu player i min browser :s
på forhånd tak 
DR Benytter sig på samme måde som f.ex netflix sig af geo-blocking.
Nu kender jeg ikke ikke unblock US, men kunne forestille mig at det er en slags proxy/VPN som narre udbyderene til at tro at du kommer fra USA.
Dermed har du så blokeret dig selv fra DR, da de for det meste kun tillader at man kan se deres materiale i DK.
Evt, kan du lige PM’e mig, så kan jeg guide dig igennem hvordan du kan sende mig en log, og så kan jeg se på om det ikke skulle være det, og om vi evt. skal have kodet noget ind i pluginnet, som advarer, hvis man ikke har geo-rettigheder til at se materialet fra DR.
/HuX
Hej HuX,
Jeg kører den nye Laika - og jeg er i DK, men kan ikke se nogle programmer? Min log ser således ud:
<br />
2011-11-08 21:50:05,568 (-4faed000) : DEBUG (__init__:221) - http://www.dr.dk/NU/api/programseries/so-ein-ding/images/512x512.jpg<br />
2011-11-08 21:50:05,669 (-4faed000) : DEBUG (networking:115) - Requesting 'http://www.dr.dk/handlers/GetResource.ashx?id=851677'<br />
2011-11-08 21:50:06,093 (-4faed000) : DEBUG (__init__:221) - http://www.dr.dk/NU/api/programseries/so-ein-ding/images/512x512.jpg<br />
2011-11-08 21:50:06,174 (-4faed000) : DEBUG (networking:115) - Requesting 'http://www.dr.dk/handlers/GetResource.ashx?id=853642'<br />
2011-11-08 21:50:06,602 (-4faed000) : CRITICAL (runtime:826) - Exception when constructing response (most recent call last):<br />
File "/Users/username/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/Framework.bundle/Contents/Resources/Versions/2/Python/Framework/components/runtime.py", line 818, in construct_response<br />
resultStr = self._core.data.xml.to_string(result._to_xml(context=context))<br />
File "/Users/username/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/Framework.bundle/Contents/Resources/Versions/2/Python/Framework/api/objectkit.py", line 356, in _to_xml<br />
el = Framework.modelling.objects.ModelInterfaceObjectContainer._to_xml(self, context)<br />
File "/Users/username/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/Framework.bundle/Contents/Resources/Versions/2/Python/Framework/modelling/objects.py", line 351, in _to_xml<br />
root = Container._to_xml(self, context)<br />
File "/Users/username/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/Framework.bundle/Contents/Resources/Versions/2/Python/Framework/modelling/objects.py", line 124, in _to_xml<br />
self._append_children(root, self._objects, context)<br />
File "/Users/username/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/Framework.bundle/Contents/Resources/Versions/2/Python/Framework/modelling/objects.py", line 130, in _append_children<br />
el = obj._to_xml(context)<br />
File "/Users/username/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/Framework.bundle/Contents/Resources/Versions/2/Python/Framework/api/objectkit.py", line 259, in _to_xml<br />
raise Framework.AttributeException('If no URL is provided, the key and rating_key attributes must be set.')<br />
AttributeException: If no URL is provided, the key and rating_key attributes must be set.<br />
<br />
2011-11-08 21:50:06,602 (-4faed000) : DEBUG (runtime:871) - Unable to handle response type: <class 'Framework.modelling.objects.MediaContainer'><br />
2011-11-08 21:50:06,618 (-4faed000) : DEBUG (runtime:678) - Response: 500<br />
2011-11-08 21:51:08,248 (-4faed000) : DEBUG (runtime:528) - Handling request GET /:/plugins/com.plexapp.plugins.drnu/reloadServices<br />
2011-11-08 21:51:08,248 (-4faed000) : DEBUG (servicekit:324) - Reloading services<br />
2011-11-08 21:51:08,588 (-4faed000) : DEBUG (networking:115) - Requesting 'http://127.0.0.1:32400/:/plugins/com.plexapp.system/messaging/function/X0J1bmRsZVNlcnZpY2U6QWxsU2VydmljZXM_/Y2VyZWFsMQoxCmxpc3QKMApyMAo_/Y2VyZWFsMQoxCmRpY3QKMApyMAo_'<br />
2011-11-08 21:51:09,662 (-4faed000) : DEBUG (core:681) - Loaded ['Search Services'] service 'VideoJug' in com.plexapp.plugins.videojug from bundle com.plexapp.plugins.videojug<br />
2011-11-08 21:51:09,662 (-4faed000) : DEBUG (core:681) - Loaded ['Service Sets', 'com.plexapp.plugins.golfchannel', 'URL'] service 'GolfChannel' in com.plexapp.plugins.golfchannel from bundle com.plexapp.system.services<br />
2011-11-08 21:51:09,663 (-4faed000) : DEBUG (core:681) - Loaded ['Service Sets', 'com.plexapp.plugins.golfchannel', 'Search'] service 'GolfChannel' in com.plexapp.plugins.golfchannel from bundle com.plexapp.system.services<br />