Jag är ny på Plex men tänkte köpa mej ett hemmabiosystem från LG med Smart. Innan jag gör det så vill jag bara få igång playkanalerna och det går inte så bra. Jag har en server stående med windows7 på med senaste plex servern 0.9.5.0 och installerat java, silverlight och flash. Jag har installerat pluginen svtplay, tv4play, viasatplay och kanal5play. Jag kommer ända in i menyn och kan välja program men när det ska starta så funkar det inte. Jag har provat med pc-klienten och via android (både telefon och surfplatta) och inget funkar. Snälla hjälp mej komma igång och föreslå vad det kan vara för enkelt fel. Att streama filmer och andra plugin såsom “onion” mm går bra.
Ingen som har en bra lösning på detta? Kan det vara så att plex servern är inställd på “fel” region då det står i loggen om något typ can´t find en-us. Bifogar två loggar om någon har tid att kolla.
Har tyvärr ingen Windows-maskin, så jag kan ej testa. Men som jag förstått det så ska senaste Plex (0.9.5.2) stödja Flash-pluggar. Vet dock inte hur bra LG-klienten stödjer dessa för tillfället. Det är nog säkrast att du frågar i det engelska huvudforumet.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.