Hej Alla!
Nu har jag försökt på alla vis men lyckas inte få det att fungera.
Jag har en ny macmini 2011, senaste plex.
Installerat plug ins via menyerna till Viasat, SVT.
Går att starta dessa så till vida att jag kommer hela vägen fram till att plex skall börja streama, där tar det stopp! inget händer!
Kelby tv, youtube osv fungera fint men inte playkanalerna.
Vad gör jag för fel?
Snälla, tips ideér tas emot mycket tacksamt!! Såg verkligen framemot att kunna titta på playkanalerna men nu vet jag inte
vad jag ska göra…
Tack på förhand för era kunskaper!!
Mvh
Niclas
Hej och välkommen till forumet!
Vilken maskin har du PMS på? Windows eller OSX eller NAS eller liknande?
Tack för första svaret och ursäkta att det dröjt för mig att svara men jag har varit ute o rest.
Hej nu blottar jag min okunskap lite mer... PMS är det Plex media server? I så fall kör jag den på samma macmini som jag använder för
"plex" som spelar upp.
Ska media servern ligga på en annan burk?
Ps. Det är OSX Lion som körs på minin. Ds.
Mvh
Niclas
Någon vänlig själ som har någon idé?
God fortättning förresten!
Mvh
Niclas
PMS är just som du säger, Plex Media Server. Och du kan köra båda på samma maskin.
Jag får nästan samma fel, varken SVT Play, Kanal 4 eller 5 funkar för mej. Men jag får ett felmeddelande, Error - Could not read data from file.
Ja nu är vi åtminstånde två med samma problem, är det verkligen så illa att ingen har något
förslag på lösning?
Kom igen nu! Visa era kunskaper
Mvh
Niclas
Hej,
Jag är ny här på forumet och ganska ny på plex, har haft min Mac Mini ca 2 månader och får inte heller några svenska play tjänster att fungera.
Jag kan gå in på dem och välja program och avsnitt men när man väljer att spela upp något så kommer felmeddelandet: Error - Could not read data from file.
Mvh Jonas
Så var vi tre
jag har samma problem också! jag kör PMS på en Windows maskin.
Troligen har de ändrat på formatet på filen, så då måste plugin-programmeraren lägga in förändringen också. Synd bara att alla lägger av…
Samma här med Windowsklienten. Kör PMS på Fedora.
Ja vi verkar var många som har samma problem, varför tar inte utvecklarna bort Appen om den inte fungerar. Känns ju
väldigt onödigt att ha den kvar…
Hej hej!
Då får väl jag komma med motsatsen och säga att jag har inga som helst problem med SVT och Kanal 5.
Viasat vet jag inte har fungerat på ett tag nu…
Kör version 0.9.5.2 på både PMs och PMC.
Detta körs på en Mac Mini Med Mac OS X 10.7.2
Kör version 11.1.102.55 av Adobe Flash
Vet inte varför det fungerar för mig men inte för er…
Äntligen någon som en del fungerar för, skall kolla min Adobe o se om det påverkar.
Tack för inlägget
Hjälp! Jag får det inte heller att fungera :( Allt funkade hyfsat bra, hade fått en del problem efter att jag lagt in Voddler-pluginet, men då det inte funkade perfekt och SVT började strula alltmer bestämde jag mig för en komplett rensning. Både på MacMinin där jag kör Media Center och iMacen där jag kör Media Center och Media Server. Och nu funkar inte SVT play längre! "Could not read data from file"
Vad göra??
Vill bara kort rapportera att jag inte haft några problem SVT-play. Jag kör Snow-Leopard och aktar mig noga för att uppdatera Flash i onödan av tidigare erfarenhet. (kan tyvärr inte dela med mig av version just nu)
Får heller inga svenska kanaler att funka
nu funkar det uppdaterade flash playern
Hej!
Jag får samma problem trots senaste Flash klienten. Kör med Windows PMS.
- Windows Server 2003 R2 SP2 32-bit
- PMS v.0.9.6.0
- Flash v11.2.202.228
Ha de gott / Finn
Samma här, kör PMS 0.9.6.3 på Lion med Flash 11.2.202.235.