Går det att få dessa kanaler till plex för windows?
Hej! Jag har nyligen laddat ner plex för windows och gillar verkligen programmet. Men jag har inte lyckats hitta exempelvis TV4 play och SVT play som funkar till windowsplattformen. Finns inte detta ännu? Kommer det att komma?
Ja, det ska funka även i Windows, men det kan strula i vissa klienter verkar det som. Men så länge du kör Windows-klienten så ska det nog fungera bra.
Gå in i "Channel Directory"inne i Windows-klienten och välj "More.." och gå sedan till "All Available Plugins". Där ska du hitta pluggarna.
De verkar dolda av någon anledning när jag skulle testa på några vänners datorer. Aktiverar man dock “Disable capability checking” under advanced i Plex Media Server-inställningarna så hittas pluginsen. Detta gäller majoriteten av de svenska pluginsen. Det måste varit nyligen de klassats som icke okej för windows?
Jag trodde personligen att det bara gällde mot klienter som INTE är desktop-klienter. Men om du testat mot Windows-klienten och det inte dyker upp där förrän du klickat i den checkboxen så är det så förstås :)
Men om dina vänner inte kör desktop-klienter så är det som jag ursprungligen trodde.
Vad jag vet är att SVT Play, TV4 och andra plugins inte fungerar bra om man har Windows XP på sin klient-dator. Det måste vara minst VISTA installerat för att dessa ska fungera bra.
Jag fick hjälp av dig o fixa in alla playkanaler i min Windator, jag har win7. men när jag ska titta på det i appletvn så står det att det inte vill ladda. är det nån inställning i PMS som gör det blir fel när det laddas upp tro? jag har försökt få det att funka men går bet? nåt tips?
Har sett fler rapporter om att pluggarna funkar dåligt i AppleTV (bl.a.) om man har en Windows-dator med PMS på. Det är på väg en lösning, men det komemr ta en liten stund till innan den släpps. Du får hålla i hatten en stund till :)