Film streamen vanaf pc op tv dmv Ipad

Goedemiddag Allemaal, 

Sindskort ben ik een nieuwe gebruiker van Plex en ben een beetje aan het experimenteren met deze software. 

Ik heb op mijn PC Plex Media Server geïnstalleerd en ben in bezit van een Samsung TV met daarop de Plex App, een decoder van Ziggo de Humax 5300C DLNA en een mediaplayer LG SP520.

Op alle apparaten vind ik de Plex Media server dan ook terug, de ene makkelijker te gebruiken dan de andere moet ik zeggen. Nou heb ik de app van Plex ook op mijn Ipad geïnstalleerd en moet zeggen dat deze er grafisch er fantastisch uitziet.

Nou vraag ik me af is het nou niet mogelijk dat als ik op mijn Ipad de film selecteer dan ook het aparaat kan selecteren waarmee ik hem mee wil afspelen ipv direct op de Ipad ?

Ik zou namelijk mijn ipad dan graag als een soort van bibliotheek / remote willen gebruiken om in te zien wat we willen kijken en dan direct af te spelen op het geselecteerde aparaat. 

Kan iemand mij hiermee wellicht mee helpen of advies geven ?

Ja, dat kan!

Zelf heb ik een iets andere setup dan jij: heb een Mac mini aan de tv gehangen. Draai hier PHT waar jij die Samsung-app gebruikt. Ik weet dus niet of het identiek werkt, maar het is een poging waard.

1. Kies je film/serie op je iPad & start deze
  2. Rechts onderin je scherm zie je dan een icoon van een beeldscherm met een soort RSS/Wifi-logo erbij.
  3. Klik dat icooontje aan
  4. Bij mij zie je dan m’n Mac mini verschijnen. Als ik die aanblik gaat 'zie verder afspelen op via de Mini en wordt m’n iPad een afstandsbediening.

Succes!

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.