FIlmerna visas som blir Dubletter i min TV

Hej

Är ny med plex men lyckades att få igång My Shared Media på min TV och kan se filmer via Plex via appen i Våran nya Samsung TV

En sak då jag lägger in Mappar i Media Biblioteket på min windows dator

Har jag lagt in nått så går jag in på våran TV, Plex och my shared content så visas alla filmer som Dubletter ibland 3 av varje film

Varför blir det så?

Det blir så endast när jag går in på Plex via in TV i själva Mediabiblioteket på datorn i webläsaren blir det inte dubletter eller 3 av samma film

Tack för svar

Hur har du namngett dem, och i vilka mappar? Har du följt namngivningsreglerna för Plex?

Hej

Är ny med plex men lyckades att få igång My Shared Media på min TV och kan se filmer via Plex via appen i Våran nya Samsung TV

En sak då jag lägger in Mappar i Media Biblioteket på min windows dator

Har jag lagt in nått så går jag in på våran TV, Plex och my shared content så visas alla filmer som Dubletter ibland 3 av varje film

Varför blir det så?

Det blir så endast när jag går in på Plex via in TV i själva Mediabiblioteket på datorn i webläsaren blir det inte dubletter eller 3 av samma film

Tack för svar

Hej!

Om Du har färre en 7 filmer så kommer blir det så.

Citat ifrån manualen:

"Note: If there are less than 7 different movies in your selection, they will be 

displayed as duplicates; this is by design because the poster row is an endless 
loop"

http://forums.plexapp.com/index.php/topic/71090-plex-for-samsung-manual-v1006-latest-version-read-this-first-if-you-are-upgrading/

Mvh

Janson

Hej!

Om Du har färre en 7 filmer så kommer blir det så.

Citat ifrån manualen:

"Note: If there are less than 7 different movies in your selection, they will be 

displayed as duplicates; this is by design because the poster row is an endless 
loop"

http://forums.plexapp.com/index.php/topic/71090-plex-for-samsung-manual-v1006-latest-version-read-this-first-if-you-are-upgrading/

Mvh

Janson

Lägger jag in fler än 7 så visas det normalt :)

Jag lyckas aldrig att lägga till en server. Står att det är fel ip hela tiden fast jag lägger till rätt ip

Men jag kan fortfarande se alla filmer på min TV med Plex appen och går till My Shared Content.

Behöver jag ej lägga till någon server i plex appen på min TV (Add PMS)?

Lägger jag in fler än 7 så visas det normalt :)

Jag lyckas aldrig att lägga till en server. Står att det är fel ip hela tiden fast jag lägger till rätt ip

Men jag kan fortfarande se alla filmer på min TV med Plex appen och går till My Shared Content.

Behöver jag ej lägga till någon server i plex appen på min TV (Add PMS)?

Låter lite märkligt.

Vad är det för IP-adress Du försöker lägga in?

Låter lite märkligt.

Vad är det för IP-adress Du försöker lägga in?

192.168.1.7 Har datorn kopplad med kabel till routern. Och våran Tv från routern trådlöst

192.168.1.7 Har datorn kopplad med kabel till routern. Och våran Tv från routern trådlöst

Du säger att det står att det är fel IP?

Har öppnat portarna i routern enligt nedan?

What network ports do I need to allow through my firewall to enable access?

TCP 32400 (for access to the Plex Media Server) [required]

UDP 1900 (for access to the Plex DLNA Server)

UDP 32469 (for access to the Plex DLNA Server)

UDP 5353 (for Bonjour/Avahi if you are using these products for service discovery) [recommended for iOS clients]

Du säger att det står att det är fel IP?

Har öppnat portarna i routern enligt nedan?

What network ports do I need to allow through my firewall to enable access?

TCP 32400 (for access to the Plex Media Server) [required]

UDP 1900 (for access to the Plex DLNA Server)

UDP 32469 (for access to the Plex DLNA Server)

UDP 5353 (for Bonjour/Avahi if you are using these products for service discovery) [recommended for iOS clients]

Öppnade alla portar men kan fortfarande inte lägga till en server.

Men jag struntar i det då det går ju att se på mina filmer jag har i datorn via Plex i våran TV när man går in på My Shared Content så dyker alla upp där.

Så förstår inte varför man ska lägga till en PMS server med ip när det redan fungerar

Har du TVn och servern på samma LAN så behöver du inte lägga till den (eller öppna några portar).

Har du TVn och servern på samma LAN så behöver du inte lägga till den (eller öppna några portar).

Se nedan...

Öppnade alla portar men kan fortfarande inte lägga till en server.

Men jag struntar i det då det går ju att se på mina filmer jag har i datorn via Plex i våran TV när man går in på My Shared Content så dyker alla upp där.

Så förstår inte varför man ska lägga till en PMS server med ip när det redan fungerar

För att kunna utnyttja Plexappen fullt ut.... med t.e.x "Kanaler" (Channels) såsom SVTPlay, TV4Play, Kanal5Play,

eller använda "Pex It" ....

Är Du säker på att Du anger Datorns IP (den med PMS).... eller att du inte får med felaktiga tecken i IP-adressen....

Vad får Du för meddelande när Du försöker lägga till servern?

Mvh

Janson

För att kunna utnyttja Plexappen fullt ut.... med t.e.x "Kanaler" (Channels) såsom SVTPlay, TV4Play, Kanal5Play,

eller använda "Pex It" ....

Är Du säker på att Du anger Datorns IP (den med PMS).... eller att du inte får med felaktiga tecken i IP-adressen....

Vad får Du för meddelande när Du försöker lägga till servern?

Mvh

Janson

Test Failed! Pleas make sure your server is on, and the IP adress is reachable

Test Failed! Pleas make sure your server is on, and the IP adress is reachable

Har Du en brandvägg på datorn? Om så, öppna portarna även där.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.