Dankbaar maak ik al geruime tijd gebruik van Plex. Maar nu wil Plex ploteseling mijn films en series niet meer afspelen. Mijn muziek speelt hij wel af. Dit is het geval op al mijn apparaten incl. de online media server zelf op mijn Mac.
Al mijn fils en series staan op een externe harde schijf die usb-gekoppeld is aan mijn mac. Mijn muziek staat lokaal op de harde schijf.
Van alles geprobeerd maar tot dusver geen resultaat. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Heeft ook niks met Apple te maken ga ik vanuit. Gebruik wel Avast Security sinds een korte tijd, alle schilden gedeactiveerd , helpt ook niet. Hij geeft 2 verschillende meldingen: Er was een probleem bij het afspelen van dit item & Controleer of het bestand bestaat en de benodigde schijven zijn aangesloten.
Heb je misschien een update gedaan waardoor de locatie van je plex library is veranderd? Controleer eens of dat nog klopt, en probeer eens een refresh van je library
Het is misschien wel even makkelijk om aan te geven via wat je het probeert af te spelen ?
Heb je recent wat veranderd ? updates / mappen / rechten etc etc
Als je het afspeelt wat voor melding krijg je ?
Geven de log files eventueel wat aan ?
Kom je er lokaal wel bij bijvoorbeeld via een lokaal ip inplaats van https://app.plex.tv/web/app
Je zult wel wat meer informatie moeten verschaffen wil je misschien hier tot een oplossing komen
Het doet het weer! Plex was inderdaad het pad kwijt, die melding gaf hij tenminste. Dit vond ik vreemd in eerste instantie omdat hij wel mijn bibliotheek liet zien. Herstart gedaan en iets met permissies gedaan wat niet helemaal lekker zat.