Men for at uddybe lidt, så kommer det helt an på om du har behov for at transcode videoer.
Jeg har personligt kørt PMS på en billig ReadyNAS. Det virkede super godt, når jeg afspillede indhold på klienter der kunne afspille indholdet direkte, men så snart klienten krævede transcoding, så gik NAS'en helt i knæ.
Jeg er selv gået over til at have en gammel MacBook Pro stående med nogle USB diske i stedet for en NAS. Dette giver mig samme funktionalitet som en NAS, bare med mere kraft og så bruger løsningen faktisk mindre strøm, end min gamle NAS.
Hvornår opstår behovet for transcoding? Det forstår jeg nemlig ikke.
Lige har jeg en mini-PC hvor NAS'en blot er tilsluttet som netværksdrev...
Det kører fortrindeligt, men ville selvfølgelig være rart at være PC'en foruden, nu da NAS'en er lavet til at kunne køre PMS.
De laves åbenbart ikke "stærke" nok, indefor en fornuftig pris :-)
Hvornår opstår behovet for transcoding? Det forstår jeg nemlig ikke.
Lige har jeg en mini-PC hvor NAS'en blot er tilsluttet som netværksdrev...
Det kører fortrindeligt, men ville selvfølgelig være rart at være PC'en foruden, nu da NAS'en er lavet til at kunne køre PMS.
De laves åbenbart ikke "stærke" nok, indefor en fornuftig pris :-)
Lad os sige, at du har en mkv fil i 1080p
Den vil du så gerne afspille et sted, men af dine 3 afspillere, er det kun den ene som native understøtter mkv formatet med en 1080 film.
Så på de to andre, må Plex Serveren "oversætte" (Transcode) filmen til et andet format, som afspillerne forstår