Fornuftig NAS til HD video

Hej.

Hvilken type/model NAS burde man købe, hvis man gerne vil have den til at køre som Plex server?

Størrelsen skal vel være på 2-3 TB og prisen ligge på 1-3000 kroner. (uden diske)

Er det muligt?

Synes desværre jeg har hørt mange problemer som ARM, Intel processor og trancoding af video,

uden rigtigt at vide hvad det betyder....

Det resulerede i at jeg købte en mini-PC som nu står ved siden af min NAS,

for udelukkende at køre Plex server.

Men lytter til alle gode forslag og ideer fra jer :-)

Hvis det er dit budget, så gjorde du det rigtige.

I min signatur finder du en NAS Guide, og i denne et link til en NAS Compatibility list

Hvis HD720, skal du som min. køre en Intel atom, og for 1080 eller 3D som min. en i3, og gerne højere, og de koster spidsen af en jetjager

/Tommy

What dane22 said :-)

Men for at uddybe lidt, så kommer det helt an på om du har behov for at transcode videoer.

Jeg har personligt kørt PMS på en billig ReadyNAS. Det virkede super godt, når jeg afspillede indhold på klienter der kunne afspille indholdet direkte, men så snart klienten krævede transcoding, så gik NAS'en helt i knæ.

Jeg er selv gået over til at have en gammel MacBook Pro stående med nogle USB diske i stedet for en NAS. Dette giver mig samme funktionalitet som en NAS, bare med mere kraft og så bruger løsningen faktisk mindre strøm, end min gamle NAS.

Hvornår opstår behovet for transcoding? Det forstår jeg nemlig ikke.

Lige har jeg en mini-PC hvor NAS'en blot er tilsluttet som netværksdrev...
Det kører fortrindeligt, men ville selvfølgelig være rart at være PC'en foruden, nu da NAS'en er lavet til at kunne køre PMS.
De laves åbenbart ikke "stærke" nok, indefor en fornuftig pris :-)

Hvornår opstår behovet for transcoding? Det forstår jeg nemlig ikke.

Lige har jeg en mini-PC hvor NAS'en blot er tilsluttet som netværksdrev...
Det kører fortrindeligt, men ville selvfølgelig være rart at være PC'en foruden, nu da NAS'en er lavet til at kunne køre PMS.
De laves åbenbart ikke "stærke" nok, indefor en fornuftig pris :-)

Lad os sige, at du har en mkv fil i 1080p

Den vil du så gerne afspille et sted, men af dine 3 afspillere, er det kun den ene som native understøtter mkv formatet med en 1080 film.

Så på de to andre, må Plex Serveren "oversætte" (Transcode) filmen til et andet format, som afspillerne forstår

/T

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.