fråga ang spotify och viasat

Hej, jag undrar bara lite angående spotify och viasat play.

Riktar min fråga till Altrus som verkar på ett mycket bra sätt på denna sida med snabba svar och trevlig ton till många av oss nybörjare, tack.

Tänkte bara fråga om du vt något om dessa skulle varit mycket trevligt att få igång dem, framförallt spotify.

Då hade “mitt” plex varit mer eller mindre perfekt. Tack för ordet

Tack för komplimangen!

Tyvärr är det ingen som släppt en uppdaterad version av de två. Spotify-problemet var på väg att lyckas, men de som närmade sig slutet av utvecklingen för den slutförde tyvärr aldrig arbetet. Det enda vi kan göra är att hålla tummarna att någon tar sig an problematiken.

Samma sak med Viasat. Någon med lite python-kunskap /(eller vilja att lära sig) måste ta sig an det för att vi ska kunna njuta av det. Den ursprungliga utvecklaren verkar tyvärr inte vara kvar här i forumet.

Vad är problemet med spotify? Ligger de senaste ändringarna uppe på github eller liknande?

Pluginet startar inte ens. Tror du kan kolla med någon av utvecklarna om du vill jobba vidare på koden.

Jag har en tidig alpha på en påbörjad uppdatering. Måste få tag på utvecklaren av den alphan innan jag kan ge den till dig. Men om du är sugen på att försöka koda vidare på den så förutsätter jag att det inte ska vara några problem. Jag återkommer.

Ok, det visar sig att en annan utvecklare redan anmält sig intresserad av att ta över arbetet för Spotify. Den ursprungliga utvecklaren måste dock först reda ut sin spagetti-kod och kommentera koden lite innan det arbetet kan påbörjas :slight_smile:

Perfekt ju! Vem är den andra, kanske kan vi hjälpas åt.

Jag vet bara hans riktiga namn, inte forumnamnet. Jag återkommer då jag tagit reda på det och ifall han vill ha hjälp.

Det vore underbart!

I och med den nya versionen av plex app 1.1 till iOS kan man strömma video från plug ins till sin iphone m.m. Men fåtalet plug ins verkar vara optimerade för detta ändamål, vilket är synd. Är det någon som kan svara på vem som kan optimera dessa? Är det Elan (plex teamet) eller är det utvecklaren av själva plug in:en som måste göra detta. Det är verkligen slöseri med underbara plug ins när de inte funkar.

Vore evigt tacksam om någon kan få igång de svenska play kanalerna!

Härligt med dessa positiva nyheter, vore så jäkla schysst med spotify.

Spotify verkar nästan klart, kolla koden här: https://github.com/plexinc-plugins/Spotify.bundle/tree/dev/libspotify
Ladda ner packa upp och döp om mappen till Spotify.bundle