Fler som har problem med Viasat play?
Använder inte denna play tjänst jätte frekvent så vet inte när felet började men under de sista veckorna bör det vara.
Plugin funkar fram tills ett klipp ska laddas, då fastnar det och felmedd. "201 klippet kunde inte startas......."
Kollade övriga som TV4, SVT, ABC etc. och alla de funkar klockrent fortfarande.
Anänder ni Viaplay via er digitalmottagare eller via www.viaplay.se?
Känner tyvär inte igen fel meddelandet. Har ni provat flera olika program eller gäller detta bara något enstaka?
Ni är välkommna att skicka mig ett email med vidare felbeskrivning så ska jag se vad jag kan göra för att hjälpa er.
Vore kanon bra om ni kunde bifoga abonnentnummer om ni har abonnemanget via parabol eller den emailadress som ni registrerat er med om det gäller www.viaplay.se.
Personerna ovan som du svarade använder ett mediacenter som heter Plex (du har hamnat i forumet för det mediacentret). Till Plex kan man skapa pluginer som hämtar de videos som ligger ute på en sajt, och det är precis vad en forummedlem här har gjort. Alltså skapat en plugin för Viasat Play, men nu är det lite strul med den pluginen, därav deras inlägg.
Skoj att se att ni är proaktiva på webben för övrigt. Om ni någonsin skulle vilja tillhandahålla ett API för Mediacenter såsom Plex så skapar vi gärna en officiell plugin precis som TV4 har gått med på.
Jag har problem med att ingen plug-in fungerar. Men det beror vad jag vet på att den nya versionen av flash inte går ihop så bra med just Plex, men att en lösning är påväg i den nya versionen av Plex (när den nu kommer).