Går ej att spela upp film via externt nät

Går ej att spela upp film eller tv
Ett litet problem som dök upp för ett tag sedan. Har plex hemma (mac mini som server, imac och macbook som övriga enheter) har även ipad och iphone. Det funkar helt ok hemma likaså med mobil enheterna när jag är ute och far... Nu till det skumma problemet som dök upp i början av sommaren. När jag haft med mig min macbook utanför mitt wifi nät så har det förut funkat att köra plex och spelat upp filmer, tv-serier, foton och musik. Nu helt plötsligt så funkar det bara att spela upp foton och musik inte filmer och tv-serier, vad kan har hänt? När man försöker starta en film/tv-serie så ser det ut som det ska starta för längst ner till höger kommer wait upp men inget händer. Den kan stå att försöka starta sig hela tiden då wait kommer upp från och till men inget händer. Det skulle vara trevligt om någon kunde hjälpa mig med detta.

Tråkigt att det strular för dig. För att ha en chans att hjälpa dig så behöver vi dock ta en ■■■■ i två av dina log-filer. Rättare sagt Plex Media Server.log och Plex.log. EFTER att du återskapat felet.

Så först vill jag att du startar om PMS och stänger av PMC. Sen sätter du igång PMS, startar PMC och försöker starta en film. När den stått på WAIT i 30 skeunder så vill jag att du stänger av PMC och genast langar upp de två log-filerna till denna tråd. Glöm inte att byta ut .log till .txt för att få ladda upp dom hit :slight_smile:

Hej, har varit borta och har därför inte hunnit att svara. Jag installerade om plex media center på den bärbara och nu funkar det, vet inte varför… Tack för hjälpen ändå.

Saittam

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.