Ik gebruik Plex regelmatig, en altijd in het interne netwerk. Plex Server staat geïnstalleerd op een aparte computer - die altijd al als server heeft gediend.
Met Plex Client bekijk ik dan mijn media via de andere computers, wat prima werkt.
Aangezien de andere gezinsleden ook media bijdragen (door dit op de server te plaatsen), zou ik hen ook graag toegang tot Plex willen verschaffen. Er zijn enkele handige features binnenin Plex, en ook de gelikte interface mag gezien worden.
Hoewel ze toegang tot exact dezelfde media mogen hebben als ik, wil ik echter de functie “Resume viewing” verliezen, alsook de functie (het bolletje) dat bijhoudt welke films ik reeds gezien heb.
Kan ik ergens “users” instellen? Of is dit (nog) niet mogelijk?
Hallo LighScan,
Dat is op dit moment helaas nog niet mogelijk, maar het staat wel in de planning om deze functionaliteit in de toekomst toe te voegen.
Bedankt voor het zeer snelle antwoord! Ik had al een klein vermoeden omdat ik het niet kon terugvinden in de FAQ. Wel had ik reeds gevonden dat het niet mogelijk was om mensen toegang tot media te ontzeggen zonder een aparte Plex Server te draaien (vandaar dat ik dit ook expliciet vermelde).
Ik hou nieuwe releases goed in de gaten in dat geval!
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.