Ik heb mijn Plex-bibliotheek gedeeld met een aantal vrienden. Dat ging tot voor kort goed. Sommigen maken er nooit gebruik van, anderen weer wel.
Nu zijn er twee gebruikers (kijken allebei via een Apple TV 4K) die ineens geen ondertitels meer kunnen gebruiken. Ze kunnen ze wel gewoon instellen maar als ze de films dan afspelen dan zijn de ondertitels niet zichtbaar. Als je bij afspeelinformatie kijkt, staat de ondertitel wel geselecteerd.
Als ik bij mij thuis met hun Plex-accounts inlog werkt de ondertiteling wel gewoon. Bekijk ik met hun accounts via m’n iPhone of iPad via een 4G verbinding dat doet zich hetzelfde probleem voor en is er geen ondertiteling zichtbaar). Het lijkt dus netwerk-gerelateerd (ik zeg maar wat, ik heb hier geen verstand van).
Nogmaals, tot voor kort werkte herverkiezing gewoon. Ik weet niet hoe dit komt. Als ik het probleem Google kom ik ook niet meer echt verder. Mijn bestanden zijn veelal mp4’s waar ondertiteling in zit.
Als je bij afspeelinformatie kijkt, staat de ondertitel wel geselecteerd
Dat lijkt op een probleem van de speler, heb je al eens geprobeerd via de instellingen de ondertiteling te laten inbakken? Dat is natuurlijk niet de perfecte oplossing voor je probleem maar het zorgt er wel voor dat je vrienden ondertitels zien.
Mijn bestanden zijn veelal mp4’s waar ondertiteling in zit.
Als in ingebakken? of ondertitel bestanden naast de .mp4?
Hebben je andere gebruikers wel nog ondertitels?
Mijn gok is dat het te maken heeft van je instellingen voor remote streamen.
Als jij thuis inlogt op hun account, dan ben je via je eigen netwerk aan het kijken.
Via 3G/4G kijk je dan weer remote natuurlijk.