Ondertitels

Automatische ondertiteling werkt niet bij mij. Heb subliminale.bundle als plug-in geïnstalleerd en geactiveerd. Ook de andere agenten voor ondertitels staan actief.
Alles opgeslagen maar bij afspelen van films geen automatische ondertitels. Zou er iets mis zijn met Plex Media Server ?

in de server instellingen ook aangegeven welke ondertitels weergeven moeten worden?

is er überhaupt wel een ondertitel beschikbaar/zichtbaar bij de media?

ook kan je via de plex.tv website in je account settings aangeven welke ondertitel er gebruikt dient te worden..

Voorkeurstaal audiospoor stond op nederlands.
Instellingen plek tv waren ok.

@annoniempjuh : Nogmaals geprobeerd met nieuwe instellingen zoals aangegeven maar steeds nog geen automatische ondertiteling. Film is Gone Girl met en van Ben Affleck.

al een ander ‘client’ geprobeert? (bijv. plex web)
en op welke client heb je t probleem? lees ik nu dat het om een TV gaat?

Ben op mijn Mac aan het testen. Server en client.
Zal straks eens andere client proberen.

1 Like

Ook op mijn iPad en mijn Nexus 4 als client geen ondertitels.

en via Plex web (browser)? want het lijkt nu alsof er geen ondertitel wordt geselecteerd.
(dit is namelijk per media bestand aan te passen en negeerd dan de instellingen, of dat zo hoort weet ik eigenlijk niet)

Ook via Plex Web browser op iPad hetzelfde negatief resultaat. Geen ondertitels.

wel zichbaar dat er een ondertitel geselecteert is?

Plex Home Theater:

Plex Web:

De afbeelding onder Plex Home Theater en Plex Web zegt mij niets. Blijkbaar heb ik Plex Home Theater niet.

??? plex web is standaard bij gelevert bij Plex media server?
sorry hoor, maar nu snap ik t even niet meer.
Zowel via plex web al PHT zie je direct of er een ondertitel geselecteerd/beschikbaar is. deze staat dan bij de beschijving van de movie/serie…
zoals dit plaatje: (plex web. afbeelding is niet van mij)

Dit plaatje ken ik. Bij mijn film Gone Girl staat bij subtitels Nederlands.

als subtitles op nederlands staat zou die het ook moeten weergeven…
ook geprobeert om een andere subtitle te selecteren/gebruiken door er één van bijv. www.opensubtitles.org/nl te downloaden en deze op de goede manier bij de film plaatsen?
ook geprobeert om een andere film af te spelen met ondertiteling?

Ondertitels die ik zelf manueel download werken wel. Mij gaat het om het automatisch downloaden door Plex. Zou handig zijn moest dit werken. Is ook voorzien in Plex Media Server maar werkt blijkbaar niet bij mij. Snap het echt niet.

automatisch downloaden moet eigenlijk wel goed gaan. Ik zelf gebruik de ‘Opensubtitles’ (bij plex mee geinstalleerd) en ‘podnapisi’ meta agents. Ik krijg per media gemiddeld zo’n 4 ondertitleing waar ik uit kan kiezen.
wat kan gebeuren is dat de ondertitleling wel eens verkeert gesynct kan zijn waardoor deze dus comtpleet mis loopt ten opzichte van de film, dit is een questie van andere ondertitling downloaden.

Maar wat ik nu nog niet weet is dit nu met alle media wat je probeert af te spelen of alleen Gone Girl?

Ik ga dit verder uittesten met andere films. De 4 films die ik nu heb daar heb ik de ondertitels zelf manueel van binnen gehaald. Ik gebruik Plex nog maar enkele dagen en ben nog wat zoekende.

@etienne22 let op het werkt verslavend :wink: Ik heb net zelf de “Subliminal.bundle” plug-in geïnstalleerd om te kijken of subtitles automatisch worden binnengehaald. De community wordt steeds groter en beter.

Laat effe weten of het werkt.

@etienne22 De plug-in werkt als een tierelier. Echt ongelooflijk. Er zijn meerdere subtitles komen te staan bij mij. Echt top. Aanrader de “Subliminal.bundle