Ik ben een nieuwe gebruiker van Plex en ben alles nog aan het ontdekken. Nu kom ik meteen al een probleem tegen. Ik heb op mijn laptop een film gedownload en deze in Plex geladen. Nu wil ik deze via mijn PS4 kijken en daar vind ik hem ook via de Plex app. Het probleem is alleen, de film staat onder een andere naam en duurt maar een half uur. Hij staat onder verschillende delen/stukken in andere namen. Mijn vraag, hoe los ik dit op?
Zorg er voor dat het bestand de correcte naam heeft en de het release jaar.
Soms zijn er films met dezelfde naam, en dan pakt plex de verkeerde metadata.
Films behoren in een correcte map met correcte maanaam te zitten, Dus bijvoorbeeld;
film XXX.mp4 wordt dan
‘XXX (2011) - Bluray x264 1080p.mp4’
In de film map ‘XXX (2011)’
In de map zelf kun je ook de art kwijt, zoals banner.jpg, poster.jpg en fanart.jpg (banner is banner, poster is de filmposter en fanart is background). Plex zoekt deze info ook zelf, maar af en toe wil je een mooiere poster bijvoorbeeld. Plex geeft de voorkeur aan wat er in de map staat, als hij niets vind zoekt hijzelf aan de hand van de titel de metadata en plaatjes.
Ook kun je hier de eventuele subtitels in dumpen, en die dienen dan dezelfde naam als de film te hebben met een prefix voor de taal. Dus in dit geval ‘XXX (2011) - Bluray x264 1080p.nl.srt’