Na het wissen van bestandsnamen allerlei vreemde filmtitels

Goedendag, mede-Plex gebruikers. Dit is een eerste voor mij, hier op dit forum, dus geen idee of ik goed zit met mijn vraag en/of er überhaupt gebruik wordt gemaakt van dit Nederlandstalige deel van het forum.

Hoe dan ook; hier mijn vraag. Zoals de titel al aangeeft, is er sinds enige updates geleden een raar fenomeen ontstaan op mijn Plex-servertje (Windows 11). Als ik een film verwijder met, bijvoorbeeld mijn Android telefoon of via de Plex-app op m’n Samsung tv, veranderen ALLE titels in vreemde namen, allen beginnend met een $-teken, gevolgd aan een willekeur aan letters (bijv. $DJLFO o.i.d.).

Alle afbeeldingen/filmposters zijn verdwenen, en ook is er geen film meer herkenbaar, laat staan af te spelen. Pas na diverse malen een ‘library-update’ gedaan te hebben, staan de oorspronkelijke titels weer zichtbaar in beeld. Helaas werkt dit laatste niet altijd en dien ik Plex opnieuw op te starten.

Kortom; heeft iemand enig idee hoe dit kan ontstaan, of beter; vermeden kan worden?

Alvast dank voor uw antwoord!

Die vreemde bestandanamen zijn normaal gesoroken de namen van bestanden die in de prullenbak van windows zitten.
Welke folder is geconfigureerd in de film library?

Hey, Wilhelm. Excuus voor de late reactie; helaas had ik niet eerder tijd om te reageren.

Wat betreft je suggestie; die kon nog wel eens kloppen, ook. :wink: Ik had alle media op 1 partitie in de root staan. Natuurlijk staat daar ook een recyclebin, zoals Microsoft dat zo mooi noemt. Hoe het ook zij, sinds een aantal maanden/updates neemt Plex de inhoud van de prullenbak ook mee in het overzicht, of nog erger; het veranderd alle medianamen in prullenbaknamen, als ik 't even zo banaal mag noemen.

Ik heb geen idee hoe dat komt, daar reikt mijn kennis net even niet ver genoeg voor, maar ik heb 't voorlopig opgelost door alle media in een extra folder te plaatsen in voornoemde root. En nu ineens heb ik geen last meer van dubieuze bestandsnamen, ook niet na verwijdering van films o.i.d.

Kortom; geen idee hoe en wat, maar dankzij jouw suggestie wist ik wel waar ik 't moest zoeken, waarvoor dank!

1 Like

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.