Hindra plex visa omslag som bakgrund?

Hej

Första frågan så hoppas den inte varit uppe förut. Gjorde ett par sök försök men hittade inte vad jag sökte.

Har percis börjat använda plex på min mac mini och är nöjd än så länge. Dock skulle jag vilja stänga av “bakgrundsbilderna” som dyker upp när man bläddrar mellan de olika menyvalen som finns i vänster kanten.

Bilderna hämtas ju från skiv och dvd omslag. Då jag har mkt barnfilmer lagrat så är det inte så kul för min lilla dotter att mötas av ett omslag från random skräckfilm när vi startar plex.

Hoppas min gråga gick fram?

Hej och välkommen till forumet!

Preferences/Apperence/Skin/Enable Global Slideshow tror jag det är.

Fungerade tyvärr inte att avmarkera Enable global slideshows :frowning:

Nä, du har rätt. Men det ändrar beteendet lite grann. Det gör att bakgrundsbilderna för varje sektion när man markerar dem fungerar oberoende av varandra. Plus att det visar inte någon bakgrundsbild då man inte står på en sektion. T.ex. om du ställer dig på Search eller Quit.

Verkar tyvärr inte finnas en fix på detta ännu. Om du stör dig mycket på detta så rekommenderar jag att du laddar hem Preen och installerar ett annat skin tills vidare.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.