1. Jag är inte så sugen på att ha "Queue" och "Search" i huvudmenyn, man ska kunna öppna filen i addons/skin.mediastream och ta bort dom från raderna.. Men den har jag inte ens...What to do?
2. Vill också få tillbaka så den enbart visar en bakgrund (backdrop). Hatar när det ändras hela tiden.
3. En sak till är att den vägrar köra vissa översättningar, inställningar i menyn heter preferences t ex. Har kollat i språkfilen och där ser det ut som det är översatt...
4. En sak jag aldrig fattat är hur man tar bort en film eller tv-serie från PMS? T ex om jag lägger till Scrubs säsong 1-9 men bestämmer mig för att jag inte vill ha säsong 9 inne i Plex längre. Hur kan jag ta bort den då ur Plex? Har kommit på om jag tar bort den helt från min tv-serier mapp på externa hdd. att det funkar...men så vill jag inte göra. Vill ju ha kvar den på min hdd. bara inte visa den inne i Plex.
Rent spontant så kan jag bara svara på första frågan. Mediastream-temat ligger förmodligen inne i Plex.app, inte i ditt bibliotek. Det du kan göra att är kopiera över temat från plex.app och sen lägga den i ditt bibliotek och döpa till mediastream_custom. Därefter kan du ändra menyn i ditt nya tema och se till att välja detta från Plex.
1. Ja precis som Tassi säger så måste du högerklicka på Plex.app och välj "Show Package Contents" och navigera dig till den mappen inuti Plex.app.
2. Om du väljer "Disable Global Slideshow" i Preferences/Apperence, så kan du sen gå till Preferences/Skin/Backgrounds/ och sätta de bilder du vill ha.
3. Intressant, allting verkar vara på engelska ven om man kör svenska som huvudspråk i OSX. Jag ska påpeka det till Elan.
Så långt har jag kommit med när det gäller bakgrunden. Men det enda det gör är att ändrar bakgrunden när jag tryckt “HD” t ex som är mina hd-filmer och sen kommer till menyn “all hd, recently added” eller liknande. Då visar den bilden jag valt. Men det är ute i själva huvudmenyn där “on deck” och allt det är som jag vill ha en egen bakgrund som är fast. Blir tokig på att den ändrar hela tiden och visar massa stillbilder från olika filmer ute i menyn.
Japp, högerklicka på plex-appen etc. Var lite slarvig bara när jag kollade första gången (och skrev förra inlägget). Gick bättre att hitta denna gången…
Inget om min fjärde fråga? Är det inte möjligt? Gillar inte riktigt det att jag inte kan dölja eller ta bort filmer eller annat inne i Plex.
Hittade en manuell lösning på språkproblemet tills Elan lagt till den gamla funktionen då jag grävde lite i settings XML-filerna.
Gå till: ~/Library/Application Support/Plex/userdata/ och där hittar du guisettings.xml. Öppna den och sök efter ordet: locale
Första träffen visar ett block som du an ändra i. Ändra så det ser ut ungefär som nedan, spara sedan och starta om Laika:
Gällande din fjärde fråga (som jag glömde bort). Vill du inte ha ett visst avsnitt eller en viss film i Plex så kan du inte lägga den i en mapp som Plex bevakar. Lägg den i en mapp som ligger utanför den struktur som Plex bevakar.
Försvann de gamla bakgrunderna i Mediastream i samband med uppgraderingen? Hatar verkligen när bakgrunderna ändras och vill ha tillbaka snygga bakgrunder. Har väldigt mycket data som inte går att matcha mot databaser (ffa sport) och det ser kasst ut. Har heller inte några bilder jag vill lägga till själv heller.
Var det jag var rädd för, jävligt jobbigt när man har sorterat filmer, serier etc etc i mappar på datorn för att hålla ordning. Så får man förstöra den ordningen för att man inte vill ha en vissa grejer i Plex. Hoppas dom fixar en funktion för det i framtiden...
Kollade [din post här](http://forums.plexapp.com/index.php/topic/31484-fantastic-update-but/page__view__findpost__p__203945) Atrus och försökte disabla "Search" i huvudmenyn. Hittade raden med search, men är ju bara label och description. Så hur ska jag göra för att ta bort "sök" knappen i huvudmenyn? Rensa raderna med Search i home.xhl?
Förstår inte varför man kan visa/gömma bara vissa saker. video-plugins osv finns det ju möjlighet i inställningarna att dölja, men inte search, queue osv. Samma sak med att bakgrunden ändras och hämtas från filmerna som ligger inne. Vill ha en fast bakgrund bara. Disabla slideshow grejen funkar icke.
clnr: Gällande bakgrundsbilderna så vet jag faktiskt inte om de finns kvar i appen eller inte. Jag misstänker att de finns kvar, men vet inte hur man ska få de att ligga statiskt. Man behöver ändra i skinnet isåfall, och det har jag tyvärr ej tid med
echoes: Det går nog kommentera ut/radera ur xml:en ja.
Jag vet inte alla anledningarna till varför de (Elan m.fl.) gjort som de gjort, vissa saker har dom tagit bort för evigt, vissa hann dom ej med att lägga till, och vissa vet dom inte vad som ska göra med. Jag gillar inte alla beslut som dom tagit gällande Mediastream eller Plex, men vissa saker får man helt enkelt bara släppa och se till att hitta ett alternativ istället, eftersom utvecklarna har en hel applikation att ta hand om och inte bara skinnet. Personligen gillar jag Sebastians Retroplex mer än vad jag gillar Mediastream, så jag använder det. Well då Sebastian släpper den Laikafierade versionen av RetroPlex alltså.
Testa Alaska och Quicksilver t.ex. De finns redan i en Laika-version.