Jag har en Macmini näst senaste versionen (2011) och Lion.
efter jag installerat den senaste versionen av plex så hackar alla filmer både SD och HD.
Och när man streamar filmer till MBP så fryser bilden (Pausar) i ca fem sek, och sedan kör i ca fem sek osv,osv… Alla filmer är i MKV format och har funkar tidigare.
En annan sak som slutat fungera är att när man lägger till en egen omslagsbild/Bakgrundsbild så
uppdaterar inte plex dom. Dvs de syns inte i plex. Har läst att plex inte stöder Lion, Är detta möjligt?
//Daniel
Plex stödjer Lion, men har vissa buggar. Däremot inte sådär tråkiga buggar (till min vetskap). Använder du 0.9.3.4?
Hej…
Jo, jag kör den senaste plex. Och har dessutom nästan inget annat instalerat än Plex.
Och det konstigaste är att allt funkade innan jag uppdaterade till senaste plex och Lion funkade allt.
//Daniel
Fast är det så konstigt? Du uppdaterade till ett nytt operativsystem och en ny version av Plex. Man kan inte göra större förändringar än så :)
Jag tror vi behöver ta ett djupt andetag och göra lite grundläggande felsökning här.
Vi börjar från grunden. Stäng av Plex och PMS. Flytta ut "Plex" och "Plex Media Server"-mapparna från ~/Library/Application Support/ och lägg dom på skrivbordet och behåll dom som säkerhetskopior. Starta upp Plex igen och sätt upp nya sektioner och testa om det löser problemet.
Har samma problem jag, har den senaste macminin med lion och senaste plex, kan titta på ett par avsnitt av en serie och vid typ tredje avsnittet börjar bilden hacka som beskrivet ovan, startar om plex så kan man se ett par avsnitt utan problem igen, konstigt och irriterande.
Hejsan…
Haha, Ja det är en rätt stor förendring att uppdatera till Lion och senaste Plex
Har varit bortrest ett tag och inte hunnit ta tag i plex.
Men jag uppdaternade Loin och problemet med hackande filmer är löst (Ta i trä)
Men jag har fortfarande problem med omslag och bakgrundsbilder.
Då jag har taggat om de flesta filmer med egen svensk text/info och inte vill tappa det,
så är det väl så att om man flyttar ut mapparna och scannar om så går det förlorat?
Jag har lagt många timmar på att fixa allt så det är perfekt,
Och vill bara att plex tar omslag/bakgrundsbilder som vanligt. Kan det vara en Bugg?
isf, kan jag leva med att det inte ser hundra ut ett tag.
Ha det gott.
//Daniel
Det finns lite buggar i senaste versionen ja, så kan du leva med att de inte är korrekt ett tag så skulle jag rekommendera att du sitter still i båten istället för att börja om från början. Men, det kan vara någon av filerna i de två mapparna som är korrupta, och vi kan försöka jobba för att lista ut det. Men det kommer inte vara enkelt.
Så om jag förstått dig rätt så ändrar du poster på en film i PMM och när du går in i Plex så syns inte denna poster. Är det korrekt?
Om du då du markerat filmen i Plex trycker på "i" på tangentbordet, och väljer "Thumb", kan du byta där?
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.