hittar ingen server på AppleTv2/iPhone

Halloj! Gott nytt år till er alla!!

Fick en Atv2 i jul och har jailbreakat den och installerat plex enligt iphoneblogr på youtube. Jag har en MacBook Pro där jag har mina filmer lagrade och i plex på MBPn kan jag se filmerna utan problem. Längst upp till höger på skärmen visar det att PMS är igång.

Nu är det så att när man tittar på deras (tutorial) apple tv och under plex står det bara “servers”, på min står det “server list” och “settings”. När man går in på “server lists” så hittar den inget. Bara en svart skärm där det står “server list”. Bör inte min server stå där från min MBP?

Om man istället går in på “settings” kommer man fram till en massa undermenyer så som “manage server list”, “view settings”, “playback settings”, security settings" och “version”. Går man in på “Manage server list” står det “add new server” och under —list of servers— där linger min. Klickar in på den och där står det “servername”, “username”, “password”, “list status”, —action—“tell server to refresh all sections”, “remove server from list”, “add new connection” — Current Connections— "Alexander-Petres-MacB…

Känns som om jag gjort något fel när jag installera det men frågan är hur det kan bli det när jag gjort precis så som han på tutorial visar? Någon som haft liknande? Är det någon inställning på datorn samt att jag gjort fel eller vad kan felet vara?

Jag är helt ny vad gäller Mac och plex så förklara gärna extra tydlig om ni tro er veta felet :slight_smile:

Önskar er alla en God Fortsättning iaf! :slight_smile:

MVH

Alexander Petré

Hej och välkommen till forumet!
Jag kör tyvärr inte ATV2 själv, så jag kan inte hjälpa så mycket. Huvudforumet har ett ATV2 underforum (på engelska) där jag tycker du ska läsa runt lite, och om du inte hittar något där så skapa en tråd där.
Min gissning är att du inte har samma version av Plex ATV2-klient som dom använder i videon, därav skillnaderna. Ta reda på vilken version du installerade, och glöm inte bort att nämna det i tråden du skapar. Ta även reda på vilken version av Plex Media Server du kör och på vilken plattform det är (Windows/OSX/Linux) och skriv in det i tråden också.

Om du har tur så får du svar av någon annan här som har lite mer kunskap i ämnet än jag, men störst chans på svar har du som sagt i det engelska huvudforumet.

Lycka till!

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.